- Generația Z vede patronii ca pe simboluri ale trecutului și ai capitalismului agresiv.
- Tinerii caută reguli clare, training continuu și o atmosferă de lucru „occidentală”.
- Multinaționalele câștigă teren pentru că investesc în imagine și cultură organizațională.
Generația Z schimbă regulile jocului pe piața muncii și vrea companii cu nume puternice, nu oameni care conduc din umbră. Tinerii refuză să muncească pentru profitul altora și caută reguli clare, respect și o imagine curată. În lupta pentru talente, brandingul a devenit mai important decât salariul.
Advertisment
Ce șanse reale au companiile antreprenoriale din România să concureze cu multinaționalele pe piața muncii?
Dacă ne uităm la datele statistice, noile generații care intră pe piața muncii preferă să se angajeze mai întâi la o multinațională, apoi la stat și abia după aceea la o companie antreprenorială românească. Percepția din piață față de companiile românești sau antreprenoriale este mai slabă decât cea față de multinaționale. Multinaționalele au un brand internațional puternic și o imagine bună pe piață.
Cineva din generația Z, care intră acum pe piața muncii, preferă să lucreze pentru un brand cunoscut, cum ar fi Vodafone, IBM, Microsoft, Google sau Amazon, decât pentru un SRL.
Recomandări
Este brandingul suficient pentru a recâștiga încrederea Gen Z?
Nu ai ce să faci. O companie românească trebuie să investească în branding pentru a putea atrage talente. Există companii românești, antreprenoriale, care plătesc mai bine decât multinaționalele, dar pentru că nu au investit în timp în branding, aceste SRL-uri se confruntă cu un deficit în atragerea de talente.
Citește și
- Astăzi ai parte de restricții de circulație rutieră în Capitală. Ce evenimente sunt în desfășurare
- Echipa San Lorenzo i-a adus un omagiu Papei Francisc, înaintea meciului cu Rosario Central: „Împreună pentru eternitate”
- O scrisoare a unui supraviețuitor al Titanicului s-a vândut cu 300.000 de lire la licitație
Partenerii noștri