- Pentru multe business-uri, lockdown-ul nu a fost dăunător, din contră
- Încasările unei firme de curierat s-au mărit cu 32 de procente
- În starea de urgență și în cea de alertă, un mare retailer online și-a dublat vânzările
Lockdown-ul de coronavirus a însemnat încasări ca de Black Friday pentru multe afaceri. Vânzările de tablete și laptopuri au crescut cu 30 de procente în primele șase luni față de anul trecut. Cele de smart-watch, brățari de fitness și căști wireless s-au dublat. Firesc, curierii au avut mai mult de lucru. Încasările unei firme de curierat s-au mărit cu 32 de procente.
Uite ce spune Alexandru Antoniu, curier: „Un curier ducea şi 30-40 de adrese zilnic. M-am simţit util“.
Felix Pătrășcanu, co-fondatorul unei firme de curierat: „Am angajat mai mult ca niciodată, vreo 300 de persoane cel puţin în ultima perioadă“.
În starea de urgență și cea de alertă ai ajutat, fără să vrei, un mare retailer online să își dubleze vânzările. Șapte milioane de măști a livrat acesta în perioada de vârf.
Alexandru Niculescu, director de operațiuni al unui magazin online: „Și-au cumpărat mai multe măşti, produse de igienizare. O creştere mare a cererii pentru produse de sport în casă. Am angajat undeva în jur de 1.000 de noi colegi“.
Iar expansiunea nu se oprește aici. Estimările spun că vânzările online vor ajunge la șase miliarde și jumătate de euro anul acesta, cu aproape 20 de procente mai mult decât în 2019.