- Shoppingul online de mâncare a scăzut cu 28,8%, la 319 mil.$.
- Alimentele procesate și fructe de mare au cea mai mare creștere.
- Numărul de produse din coșurile de cumpăraturi a scăzut și el.
Ce fac românii când iau salariul? Își umplu frigiderul. Inflația și creșterea costului de trai i-au împins pe români să se axeze mai mult pe cumpărăturile strict necesare.
Concret, anul trecut, românii au lăsat în magazinele alimentare 34 de miliarde de dolari, cu 46% mai mult decât în 2022. În schimb, în magazinele de retail online, au făcut cumpăraturi de 319 milioane de dolari, în scădere cu 28,8%, față de anul precedent.
În preferințele românilor au urcat alimentele procesate, cu 14 procente, până la 1,3 miliarde de dolari. Iar substituenții de carne și fructe de mare au înregistrat o creștere de 15%, arată raportul Departamentului pentru Agricultură al SUA.
Analiștii spun că puterea redusă a modelat comportamentul consumatorilor, care s-au îndreptat către bunuri la ofertă și promoții.
Chiar și numărul de produse din coșurile de cumpăraturi a scăzut. Iar supermarketurile vor rămâne populare și în viitor, în special datorită mărcilor proprii de alimente, care sunt mai ieftine, decât produsele de brand.