• Piața auto europeană s-a comprimat cu 30% în primele șase luni din 2020.
  • În prima jumătate a anului, românii au cumpărat aproape 50 de mii de autoturisme.
  • Anul acesta a scăzut importul de mașini second hand în România.

Pandemia de coronavirus ne-a lovit pe toţi unde ne doare mai tare. La libertatea de mişcare şi la portofel. Iar cea de-a doua se simte şi pe piaţa auto.

La nivel european, vânzările au scăzut cu o treime de la începutul anului şi vor continua să scadă, spun specialiştii.

Piaţa din România nu face excepţie, iar întrebările pe care ni le punem în contextul de față sunt următoarele:

Recomandări

ISRAELUL A ATACAT IRANUL
CINE ÎNCEARCĂ SĂ-L ASASINEZE PE ZELENSKI?
AI 2% ȘANSE SĂ AI BILET LA ERAS TOUR
TAYLOR SWIFT CÂNTĂ DESPRE GÂNDURILE SUICIDARE
ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ
CE SECRETE ASCUNDE CHINA
  1. Ce se întâmplă, de ce scade industria auto?
  2. Ce se poate spune despre piața auto locală?

Bogdan Alecu, jurnalist Ziarul Financiar, ne răspunde la prima întrebare:

„Producătorii de componente auto se adaptează noilor cerinţe, având în vedere că se estimează acest declin extrem de puternic de aproape 30 de procente a pieţii auto europene, implicit şi ei vor produce cu 30% mai puţine componente.

Pe de altă parte, în cazul producătorilor de componente, discutăm de un alt element extrem de important: partea de R&D, cercetare şi dezvoltare.

Aceasta continuă atât în cazul lui BOSCH, cât şi în cazul lui CONTINENTAL, ceea ce înseamnă că acei ingineri vor avea în continuare de lucru pentru că ei lucrează la componente ce vor intra pe linia de producţie peste 4 sau peste 8 ani de zile de acum înainte”.

Cât despre piața auto locală, am putea să ne formăm o imagine cu ajutorul următoarelor date:

  • În perioada ianuarie – mai 2019 au fost înmatriculate 57.538 de maşini noi. În aceeași perioadă, în 2020, numărul de înmatriculări în rândul automobilelor noi a scăzut la 39.455.
  • Nici înmatriculările de autoturisme rulate nu stau mai bine în 2020, astfel că românii au cumpărat cu 16% mai puține mașini second-hand decât în 2019, adică doar 154.941 de automobile.