• Compania LG Electronics din Coreea de Sud va renunţa la divizia de telefonie mobilă, care înregistrază pierderi, după ce nu a găsit un cumpărător.
  • Acesta urmează să fie prima marcă majoră de smartphone-uri care se retrage complet de pe piaţă, relatează Reuters.

Decizia va lăsa cota de 10% deţinută pe piaţa din America de Nord, unde este marca nr. 3, să fie înghiţită de Samsung Electronics şi Apple Inc.

Divizia de smartphone-uri LG a înregistrat pierderi timp de aproape şase ani, totalizând aproximativ 4,5 miliarde de dolari. Abandonarea sectorului extrem de competitiv ar permite LG să se concentreze pe domenii de creştere, cum ar fi componente pentru vehicule electrice, dispozitive conectate şi casele inteligente, se arată într-un comunicat.

În perioade mai bune, LG a lansat pe piaţă o serie de inovaţii în domeniul telefoanelor mobile, inclusiv camere cu unghi ultra-larg, iar în 2013 a fost al treilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, după Samsung şi Apple.

Recomandări

AȘA, XI?
FLORENȚA COMBATE TURISMUL
TINEREȚE FĂRĂ BĂTRÂNEȚE
F1 LA MONACO
ISRAELUL DISTRUGE
UNDE MERGI AZI?

Mai târziu, modelele sale emblematice au suferit atât de probleme software, cât şi hardware, care, combinate cu actualizările mai lente ale software-ului au făcut ca marca să piardă teren. Analiştii au criticat, de asemenea, compania pentru lipsa de expertiză în marketing în comparaţie cu rivalii chinezi.

Alte mărci cunoscute de telefoane mobile, cum ar fi Nokia, HTC şi Blackberry, au suferit căderi, de asemenea, nu au dispărut complet.

Cota globală actuală a LG este de doar aproximativ 2%. Anul trecut a livrat 23 de milioane de telefoane, comparativ cu 256 de milioane ale Samsung, potrivit furnizorului de cercetare Counterpoint.

În plus faţă de America de Nord, compania are o prezenţă considerabilă în America Latină, unde se clasează pe locul 5.

Divizia de smartphone-uri LG, cea mai mică dintre cele cinci ale sale, care reprezintă aproximativ 7% din venituri, va fi lichidată până la 31 iulie.

LG va oferi asistenţă şi actualizări de software pentru clienţii produselor mobile existente pentru o perioadă de timp care va varia în funcţie de regiune.