• Apple a fost a treia cea mai bine vândută marcă de telefoane în 2022, la egalitate cu Oppo.
  • Controalele stricte ale COVID-19 în China, care s-au intensificat în primăvara anului 2022 în mai multe orașe, au avut un impact puternic asupra economiei sale.
  • Prăbușirea vânzărilor de smartphone-uri în China a reflectat performanța sectorului la nivel global.

Vânzările de smartphone-uri din China au scăzut cu 13% în 2022, în ritm anual, cea mai mare prăbușire din ultimul deceniu pentru acest sector deoarece consumatorii au cheltuit cu prudență, a anunțat duminică firma de cercetare de piață IDC.

Numărul total de dispozitive livrate a fost de 286 de milioane, în scădere de la 329 de milioane în 2022.
Acest lucru a însemnat că volumul total al vânzărilor din 2022 a fost cel mai mic din 2013 și prima dată de atunci când vânzările anuale au scăzut sub 300 de milioane, a precizat IDC într-un raport.

Producătorul de telefoane Android Vivo a fost cel mai bine vândut brand pe parcursul anului, cu o cotă de piață de 18,6%. Cu toate acestea, livrările sale totale au scăzut cu 25,1% de la an la an. Honor s-a clasat pe locul al doilea în topul celor mai bine vândute mărci, cu livrări în creștere cu peste 34%, deși pornind de la o bază scăzută.

Recomandări

EMANUEL PÂRVU AJUNGE LA CANNES
S-A RUPT COALIȚIA LA BUCUREȘTI
CUM ÎȚI PĂSTREZI CALMUL LA INTERVIU?
CE MĂNÂNC AZI?
PRINȚUL LOUIS A ÎMPLINIT ȘASE ANI
9/10 ANGAJAȚI SE CRED EXPERȚI IT

Apple a fost a treia cea mai bine vândută marcă de telefoane în 2022, la egalitate cu Oppo. Vânzările globale ale Apple au scăzut cu 4,4% de la an la an, depășind în linii mari scăderea pieței.

În trimestrul al patrulea, în ciuda faptului că a fost cea mai bine vândută marcă în perioada de trei luni, vânzările anuale de iPhone-uri au fost în continuare în scădere deoarece problemele lanțului de aprovizionare cauzate de tulburările muncitorilor de la fabrica producătorului Foxconn din orașul Zhengzhou au agravat cererea mai puțin bună decât se aștepta, au scris cercetătorii.

Controalele stricte ale COVID-19 în China, care s-au intensificat în primăvara anului 2022 în mai multe orașe, au avut un impact puternic asupra economiei sale, care a scăzut anul trecut la unul dintre cele mai slabe niveluri din aproape jumătate de secol. Prăbușirea vânzărilor de smartphone-uri în China a reflectat performanța sectorului la nivel global. În 2022, livrările globale de smartphone-uri au ajuns la 1,2 miliarde, cel mai scăzut nivel din 2013 și o scădere de peste 11% de la an la an, potrivit IDC.