• Hermes depășește pentru scurt timp LVMH ca capitalizare de piață.
  • Vânzările LVMH din primul trimestru nu corespund așteptărilor, iar acțiunile scad cu peste 8%.
  • Analiștii reduc previziunile de creștere a sectorului de lux din cauza temerilor legate de recesiune.

LVMH și-a pierdut poziția de cea mai mare companie de lux din Europa în ceea ce privește capitalizarea de piață, după ce a fost depășită de rivalul Hermes din cauza pesimismului investitorilor după veniturile dezamăgitoare din primul trimestru ale liderului sectorului, potrivit Reuters.

LVMH, ale cărui branduri high-end includ Louis Vuitton și Dior, brandul de bijuterii Tiffany & Co. și lanțul de frumusețe Sephora, a ratat așteptările pentru vânzările din primul trimestru, deoarece cumpărătorii din SUA au redus achizițiile de produse de frumusețe și coniac, în timp ce vânzările din China au rămas slabe. Acțiunile LVMH au scăzut cu 7%, aducând capitalizarea sa de piață la 246 miliarde de euro, comparativ cu 247 miliarde de euro pentru Hermes.

Hermes, care vinde genți Birkin și Kelly de 10.000 de dolari, este cunoscută pentru controlul strict al producției, menținând o creștere de 6-7% în fiecare an. Depășirea capitalizării de piață este „destul de revelatoare pentru lumea post-Covid”, cu mărcile de modă LVMH care se bucură de o cotă de piață mult mai mare decât în trecut.

Recomandări

ÎNTÂLNIRE BILATERALĂ
RUSIA ATACĂ DNIPRO
MAPN VREA 100.000 MILITARI
CÂTE ARME PRODUCE UCRAINA
UNDE MERGI DE PAȘTE?
CE FACI ÎN JOIA MARE

LVMH, în scădere cu 7,2%, a condus declinul acțiunilor din sector, iar Kering și Hermes, care dețin Gucci, au scăzut cu 2% și respectiv 0,3%. Richemont, cu sediul în Elveția, care deține Cartier, a scăzut cu 0,7%, în timp ce Prada a scăzut cu 4,2%. O scădere de 3% a vânzărilor LVMH în primul trimestru – cu mult sub așteptările analiștilor pentru o creștere de 2%, a indicat un alt an dificil pentru companiile de lux, ca urmare a anunțurilor tarifare recente ale președintelui Donald Trump, care au stârnit temeri legate de o recesiune. Investitorii au sperat că sectorul luxului va ieși din cădere în acest an, însă tensiunile comerciale au sporit îngrijorarea cu privire la o recesiune globală.

Acțiunile companiilor de lux s-au tranzacționat în scădere de la sfârșitul lunii martie, cu LVMH, Kering și Burberry toate în scădere cu 14%, Richemont în scădere cu 13% și Hermes în scădere cu 5%.

Citește și