Mediul de afaceri lansează o iniţiativă fără precedent în România: Angajamentul pentru Mediu

Mediul de afaceri lansează o iniţiativă fără precedent în România: Angajamentul pentru Mediu

Economia se va transforma ca urmare a direcţiei Uniunii Europene de a-şi reduce, până în 2030, emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55%, comparativ cu 1990, şi de a realiza neutralitatea climatică până în 2050, prin care creşterea economică va fi decuplată de creşterea emisiilor. Angajamentul ajută companiile să se transforme mai devreme, să fie mai rezistente, fără să sufere pierderi.

Angajamentul poate fi accesat de către companiile care îşi asumă să parcurgă cinci paşi:


Semnatarii pot beneficia de know-how şi instrumente disponibile prin intermediul platformei Angajamentului pentru Mediu www.angajamentpentrumediu.ro, care le pot ajuta să îşi calculeze amprenta de carbon şi să îşi definească un plan de măsuri concrete pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

Nicio organizaţie nu poate reuşi să susţină schimbarea de care avem nevoie cu toţii de una singura, de aceea ne dorim să lucrăm alături de companii din toate sectoarele economice pentru a contribui la un viitor sustenabil. Angajamentul pentru Mediu este primul demers ce reuneşte mediul de afaceri din România în asumarea unui viitor sustenabil, în acord cu direcţia europeană, şi reprezintă o oportunitate pentru toate companiile responsabile din România, care vor putea acţiona concret pentru reducerea amprentei de carbon. Companiile care se alătură demersului vor beneficia de cunoştinţele necesare acestei transformări treptate, care nu generează costuri suplimentare. Această transformare este precum a fost digitalizarea acum 10-15 ani: cu cât începi mai devreme, cu atât vei avea un avantaj mai mare”, a declarat Iulian Stanciu, Preşedinte executiv eMAG.

Cine poate adera la Angajamentul pentru Mediu

Orice companie poate adera la Angajament, indiferent de domeniul de activitate şi indiferent dacă pleacă de la un nivel mare de emisii, întrucât o companie este bună în măsura în care se îmbunătăţeşte. Astfel, Angajamentul este pentru toată lumea.

Prin accesul la conţinutul de pe platformă, transformarea nu ar trebui sa fie una costisitoare, ci chiar se pot face optimizări de costuri, cum sunt de pildă cele rezultate în urma utilizării energiei verzi.

Companiile pot folosi participarea la Angajament în poziţionarea în faţa clienţilor lor, având în vedere că sustenabilitatea este un criteriu din ce în ce mai important în alegerea bunurilor, serviciilor sau a partenerilor de business.

În misiunea sa de a contribui la conservarea şi restaurarea ecosistemelor naturale din Munţii Carpaţi, în beneficiul biodiversităţii şi a comunităţilor locale, Fundaţia Conservation Carpathia se alătură acestui demers cu convingerea că, pentru a avea rezultate durabile, este nevoie de implicare din partea cât mai multor organizaţii non-profit şi a comunităţii de business.

Fiecare pas pe care-l facem, atât la nivel individual, cât şi ca organizaţii, lasă o amprentă asupra mediului, care este tot mai vizibilă în schimbările climatice pe care le trăim. Dincolo de conştientizarea acestei probleme, credem că este nevoie de paşi concreţi pe care să-i facem pentru a încetini acest ritm şi a schimba felul în care facem lucrurile. Angajamentul pentru Mediu este parte din soluţiile la care au acces companiile pentru a adresa problemele climatice. Companiile care vor să urmeze acest drum, au ocazia să înveţe de la alţii sau să îi ajute pe alţii să avanseze în direcţia reducerii amprentei de carbon a afacerii lor. Ceea ce facem noi la Carpathia pentru natură este susţinut şi de companii responsabile prin proiecte de CSR, dar în cazul companiilor, impactul major vine din acţiuni ce ţin de operaţiunile lor directe, tocmai prin asumarea reducerii amprentei lor de carbon”, a declarat Barbara Promberger, Director Executiv Fundaţia Conservation Carpathia.

La rândul său, GreenTech, în calitate de partener pentru compensarea emisiilor ce nu pot fi evitate, se alătură demersului având convingerea că acesta va juca un rol important în stimularea companiilor din România să adopte măsuri concrete de reducerea emisiilor, în beneficiul tuturor.

Obiectivul ambiţios al Green Deal, de reducere globală a emisiilor de carbon pe continentul european, nu poate fi atins fără implicarea actorilor principali din piaţă într-un demers ferm. Credem cu tărie că această platformă este necesară şi va juca un rol important în stimularea companiilor din România să adopte măsuri concrete de reducere a emisiilor, cu numeroase beneficii pentru mediu. De aceea, ne-am alăturat cu entuziasm proiectului, în calitate de partener fondator, punând la dispoziţia celor care vin alături de noi, expertiza de peste 20 de ani în reciclare şi soluţii circulare de revalorificare materială, precum şi aceea de unic reciclator european ce a primit validarea Gold Standard pentru emiterea de certificate de carbon pentru piaţa voluntară a emisiilor”, a declarat Alina Elena Genes, GreenGroup Divizie Reciclare PET – Europa Centrală şi de Est.

Prin intermediul singurului proiect de reducere a emisiilor prin reciclarea PET-urilor, acreditat Gold Standard la nivel european, Green Tech închide circuitul deşeurilor de plastic PET, reciclând 2 miliarde de sticle folosite anual şi utilizează plasticul recuperat pentru a crea produse noi, cum ar fi granule din PET reciclat, fibre sintetice poliesterice sau banda PET.

Până acum au semnat Angajamentul pentru Mediu companiile: Ascendis, AS Metal, Banca Transilvania, BIT Software, Carbon Expert, Chimica SA, Concelex, Conviv Media, Fundaţia pentru Sănătate Orhideea SPA, Filip&Co, ING Bank, Pehart, Restart Energy, Smart Living Cycle, SmartPoint şi Zentiva.

Exit mobile version