• Muncitorii din magazinele Amazon și Walmart cer o protecție mai mare
  • Angajat Amazon: „Bezos câștigă miliarde cu noi”
  • Giganții din industrie nu au comentat încă aceste cereri și acuzații

Activiștii din SUA spun că marii comercianți din domeniul retail, cum ar fi Amazon și Walmart, trebuie să facă mai mult pentru a proteja lucrătorii, relatează BBC.

Asta deoarece cazurile de coronavirus în creștere coincid cu graba cumpărăturilor de sărbători. Aceștia solicită, printre altele, plata pentru riscuri, concedii de boală plătite și o mai bună comunicare cu privire la focare.

Muncitorii, împinși până la limite

Campania pentru drepturile lucrătorilor lansată luni a fost organizată de „United for Respect”. Aceasta este o organizație non-profit pentru drepturile lucrătorilor care reprezintă mai mult de 16 milioane de americani.

Recomandări

FII BOGAT ÎN ROMÂNIA
ZIUA INTERNAȚIONALĂ A STRIGĂTULUI
CHETĂ PENTRU SPORTIVII ROMÂNI
BLIKEN AJUNGE ÎN CHINA
C.E. INVESTIGHEAZĂ CHINA
CE ESTE DUREREA CRONICĂ

Amazon crescuse salariile pentru angajații din prima linie cu 2 dolari pe oră, însă această politică s-a încheiat în iunie.

„Chiar acum este ceea ce numim „apocalipsa curcanului”, unde suntem forțați să împingem cât mai mult posibil”, a spus un angajat Amazon din New Jersey.

Acesta a continuat spunând că este fericit că are un loc de muncă, dar pentru Amazon „viața mea nu înseamnă prea mult – este doar un mijloc pentru Bezos de a continua să câștige miliarde din noi”.

Muncitorii au declarat că acesști giganți au mijloacele necesare pentru a cheltui mai mult pentru a proteja și a compensa lucrătorii. Mai ales observând modul în care profiturile au crescut în timpul pandemiei și a închis mulți competitori mai mici.

Amazon și Walmart nu au comentat

Amazon și Walmart nu au comentat încă ultimele acuzații, dar și-au apărat practicile în trecut.

Walmart a schimbat modul în care gestionează reducerile de Black Friday, oferind oferte online timp de câteva zile pentru a încerca să evite aglomerarea la magazinele sale.

Amazon a declarat luna trecută că aproape 20.000 de persoane, sau 1,4% din personalul său, de la Amazon și Whole Foods, magazinul alimentar pe care îl deține, au fost depistate cu Covid-19 în SUA de la începutul pandemiei.

„În total, am introdus sau modificat peste 150 de procese pentru a asigura sănătatea și siguranța echipelor noastre, inclusiv distribuirea a peste 100 de milioane de măști de față, implementarea verificărilor de temperatură în locații din întreaga lume, impunerea unor proceduri de curățare îmbunătățite la toate site-urile noastre, și introducerea unor măsuri extinse de distanțare socială pentru a reduce riscul pentru angajații noștri „, declarase Amazon.