• Spania a avut un succes remarcabil pe platforma Netflix, cu producții precum „Money Heist” și „Society of the Snow”.
  • Netflix a filmat în peste 200 de localități din țară, consolidând astfel poziția sa ca un hub important de producție europeană.
  • Spania a devenit un loc atractiv pentru afaceri în domeniul divertismentului.

Netflix a anunțat marți că va investi peste 1 miliard de euro în Spania în perioada 2025-2028, scrie Variety.

Angajamentul a fost luat de Ted Sarandos, co-CEO al Netflix, care a ținut un discurs amplu, marți, la o conferință de presă din Spania, pentru a marca primii 10 ani de prezență a Netflix în țară. Discursul a acoperit realizările Netflix în Spania și factorii cheie ai succesului, lăudând în același timp „reglementările spaniole care încurajează creativitatea, inovația și gândirea pe termen lung” – o mustrare implicită pentru alte țări, cum ar fi Franța.

„Pe lângă bogata moștenire culturală, industria vibrantă a divertismentului și talentul creativ strălucit, Spania este, de asemenea, un loc minunat pentru a face afaceri”, a declarat Sarandos în fața unui public care i-a inclus pe prim-ministrul Pedro Sánchez, personalități creative și personalități din industrie.

Recomandări

RĂZBOI TOTAL
UNII VIN, ALȚII PLEACĂ
META PARIAZĂ PE WANG
TRAVEL BAN
CÂȚI MILITARI PIERDE PUTIN?
ÎNCEPE SUMMITUL G7

Investiția de peste 1 miliard de euro promisă acum pentru Spania se situează la egalitate cu Franța, unde investițiile în seriale, filme și documentare franceze se ridică acum la 250 de milioane de euro anual, a declarat în aprilie Pauline Dauvin, vicepreședintele Netflix pentru conținut în Franța.

Angajamentul de investiții spaniol vine, în plus, în ciuda faptului că Netflix are în Spania o bază de abonați de 8,7 milioane de clienți, față de 14,6 milioane în Franța, estimează Omdia. Pentru Netflix Spania, în multe privințe, „ultimii 10 ani au fost extraordinari”, a declarat Sarandos marți.

Condusă de „Money Heist” și „Society of the Snow”, Spania a obținut mai multe intrări în Top 10 al Netflix pentru cele mai vizionate seriale și filme în limbi străine – un total de opt – decât orice altă țară din lume, depășind Franța (5), Coreea de Sud (2), Mexic (2), Norvegia (2) și Germania (1).

O mare parte din discursul lui Sarandos a fost dedicată explicării succesului spectaculos al Spaniei. „Am fost pe multe scene emblematice din întreaga lume – iar facilitățile de aici sunt de neegalat. 22.000 de metri pătrați. 10 scene sonore remarcabile. O unitate de post-producție de clasă mondială. O experiență fără cusur”, a spus el.

„Avem un public imens, estimat la peste 700 de milioane de oameni, dintre care peste două treimi locuiesc în afara SUA”, a anunțat Netflix în rezultatele primului trimestru din aprilie anul acesta. „Pentru a crește în întreaga lume și pentru a satisface un public atât de mare și divers, strategia noastră este de a îmbunătăți și extinde continuu oferta noastră de divertisment, începând cu emisiuni și filme excelente din întreaga lume, care se adresează în primul rând publicului local, deoarece credem că acesta își dorește să vadă povești autentice”, a adăugat compania.

Spania este un exemplu în acest sens. Sarandos a menționat la începutul discursului său că Netflix a adus peste 1.000 de titluri spaniole din 2017 membrilor din Spania sau din afara ei, provenind din toate părțile Spaniei. „Astfel de filmări variază „de la primul nostru serial original spaniol, «Cable Girls», filmat chiar aici, pe străzile din Madrid, «The Snow Girl» în Andaluzia, «Nowhere» pe plajele din Sitges, «All The Truth Behind My Lies», care se filmează chiar acum în Murcia”, a remarcat Sarandos.

Netflix a filmat în peste 200 de orașe și comune din fiecare comunitate autonomă din Spania – regiunile țării. Netflix a adus, de asemenea, Spania în lume. Pe 20 decembrie 2017, Netflix a lansat la nivel mondial, într-o versiune reformatată, al cincilea serial în limba engleză, „Money Heist” din Spania. Serialul a devenit viral, devenind primul blockbuster global Netflix în limba engleză.

Odată cu „Money Heist”, modelul de afaceri revoluționar al Netflix – distribuirea și producția la nivel mondial la o scară fără precedent – ​​a făcut un salt mare spre viitor.