- Nike, Adidas şi H&M se află între brandurile criticate pe reţelele de socializare din China.
- În urmă cu câteva luni, H&M şi Nike au declarat că îşi fac griji cu privire la presupusele abuzuri ale autorităţilor chineze în Xinjiang.
H&M, Nike și alte branduri vestice se confruntă cu dificultăți financiare după o campanie de boicotare a mărciilor apărută pe rețelele de socializare chineze în această săptămână, transmite EuroNews.
Atacurile din mediul online au avut loc în urma unui apel al guvernului chinez de a opri bandurile străine să mai murdărească reputaţia Chinei, în timp ce utilizatorii de internet au găsit declaraţii făcute în trecut referitoare la Xinjiang.
Apelul guvernului chinez a venit după ce avocații specializați în drepturile omului au împărtășit autorităților un document de cercetare de 60 de pagini care conținea „dovezi credibile” al unui „regim de muncă forțată în Xinjiang”.
Militanții împotriva H&M susțin că nu există astfel de abuzuri în regiune, argumentând în schimb că aceasta este o conspirație politică defăimătoare.
Mai multe magazine fizice din China au fost nevoite să se închidă
H&M, al doilea cel mai mare retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, a fost scos din principalele magazine de e-commerce din China şi o celebritate a pus capăt legăturilor pe care le-a avut cu brandul suedez. Nike şi Adidas, printre altele, au primit un tratament asemănător.
Indignările vin după ce un grup asociat cu Partidul Comunist a postat o declaraţie redactată de H&M pe reţeaua de socializare Weibo, prin care firma şi-a exprimat temerile cu privire la munca forţată a culegătorilor de bumbac din Xinjiang, scrie Ziarul Financiar.
Grupurile pentru drepturile omului au acuzat în mod repetat Beijingul cu privire la situaţia uigurilor şi altor minorităţi din taberele de reeducare ale regiunii.