- G. Enache: Cumpără accesorii a căror valoare le crește în timp.
- Virk, CEO-ul Vestiare Collective, spune că vintage-ul a devenit un nou simbol de statut.
- Vedetele poartă pe covorul roșu tot mai des piese vintage ale designerilor.
- Gențile Birking ale Hermes sau 225 de la Chanel, sunt piese vintage „timeless”.
Trend-ul vine și pleacă, dar piesele timeless rămân vii indiferent de colecție. Deja piesele vintage au trecut de la statutul de simple accesorii la simboluri de statut.
„Sunt vedete care preferă să poarte rochii vintage care odinioară au fost purtate de alte vedete. Este foarte important de reținut un lucru, că toate aceste piese, practic, au o încărcătură, o energie specială. De ce? Pentru că ele au un statut totemic în industria modei. Sunt ca un pin foarte important pus în harta modei.
Un exemplu este rochia roz purtată de Marilyn Monroe în „Gentlemen Prefer Blondes” creată de William Travilla. La rândul ei a fost reiterată și purtată de Normani, purtată de Thalia, inclusiv de Madonna. Chiar recent, la MTV Music Awards, am văzut o rochie tip bijuterie care, de asemenea, a fost purtată de către Madonna în 1991 la premiile Oscar.
Deci toate aceste articole împrumută niște valențe extrem de puternice, un fel de power suit care ar putea, la rândul ei, să propage prin reapariția lor, o serie de discuții. Pentru că, până la urmă, în 2024, vorbim despre persoane care vor să devină virale. Și atunci se agață de aceste articole. Sunt timeless, sunt iconice, în jurul cărora s-au creat foarte multe legende.” A declarat George Enache, Art Director Aleph News.
Ce accesorii vintage pot da un aer de lux ținutelor?
„Dacă ai foarte mulți bani, îți voi recomanda să cumperi, de exemplu, o geantă clasică, un birkin de la Hermès. Trebuie să înțelegem că vorbim despre piese cărora le crește valoarea în timp. Deci tu, de exemplu, dacă îți achiziționezi, să spunem, o geantă birkin acum, peste 10 ani o să i se dubleze sau poate chiar o să i se tripleze prețul. Sunt, de fapt, niște investiții.
Într-adevăr, tot acest proces prin care sunt vânătorii de piese vintage, este practic un apanaj al oamenilor cu bani. Pe FarFetch, de exemplu, de vreo câteva luni bune de zile, există un coș de cumpărători similar cu ala pe care îl vedem noi în supermarketuri, de la Chanel, lansat acum 10 ani și în momentul de față costă 139.000 de euro.” A declarat George Enache, Art Director Aleph News.