O companie din România a redus săptămâna de lucru la patru zile încă din 2016

  • Unilever, unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa bunurilor de larg consum, vrea să introducă în Noua Zeelandă programul cu patru zile de lucru
  • Ionuţ Munteanu, şeful agenţiei de marketing WebDigital, a redus săptămâna de lucru la patru zile pentru angajații lui din 2016
  • Aceștia primesc salariul întreg chiar cu o zi în minus de muncă

Cum ar fi să ai o zi în plus doar pentru tine? Și asta, în fiecare săptămână! Unilever, unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa bunurilor de larg consum, vrea să introducă în Noua Zeelandă programul cu patru zile de lucru. În România, ideea asta este implementată încă din 2016.

Ionuţ Munteanu, şeful agenţiei de marketing WebDigital, a redus săptămâna de lucru la patru zile pentru angajații lui. Aceștia primesc salariul întreg chiar cu o zi în minus de muncă. Iar strategia a avut rezultate foarte bune, spune el.

Ionuț Radu Munteanu, fondator partener WebDigital: „Am zis ok, lunea pare o zi interesantă, are o poveste frumoasă, e o zi cu încărcătură, schimbăm puțin paradigma și atunici zicem, ok, lunea nu vă place, ok o dăm cadou dar trebuie ca în celelalte zile să funcționați mai bine. Nu ești obligat să stai pe mail-uri dar dacă ai ocazia să ai o oră și să-ți verifici email-urile, poți să faci chestia asta, adică nimeni nu-ți limita timpul.”

Alexandra lucrează la WebDigital și are parte de o zi în plus doar pentru ea. Iar asta, culmea, o face să muncească mai mult și mai bine.

Alexandra Apostol, senior account manager Wed Digital: „În momentul în care începi să lucrezi patru zile acești timpi morți nu trebuie să mai existe. Deci da, putem spune că a crescut productivitatea în toată acea perioadă. Mi-am alocat mai mult timp în special pentru familie.”

Ionuț nu voia să se oprească aici. Avea planuri mari. Dar a venit pandemia.

Ionuț Radu Munteanu, fondator partener WebDigital: „Dacă anul 2020 ar fi fost normal și am fi fost la birou, cel mai probabil propunerea pentru 2021, nu știu despre 2022, ar fi fost să testăm un proiect hibrid de o lună da, o lună nu sau două luni da, două luni nu. Am început Q1 2020 cu o creștere extraordinară, record. Și după aceea în martie, spre martie, care s-a simțit în Q2, am pierdut 40% din business.”