• Revoluția în social media nu vine din Silicon Valley, ci de la Cluj
  • TOKHIT este o nouă rețea socială, făcută de 2 români, estimată la 3 milioane de euro

La bază stă tehnologia blockchain. În rețea, se pot crea NFT-uri. Cu alte cuvinte, orice artist sau influencer va putea să-și monetizeze mereu munca, așa cum nu o poate face pe Instagram, Facebook sau TikTok. Pe site-ul oficial, se fac deja înscrieri pentru viitoarea aplicație.

„Exact cum era internetul în ’95, când foarte multă lume nu înțelegea ce e internetul și efectiv bula.com, dar acum cu toții beneficiem de Internet, exact așa va fi și blockchainul, și NFT-ul. Practic, TOKHIT s-a născut și datorită faptului că eu iubesc atât zona digitală, cât și arta, iar produsul ăsta e gândit și focusat în special către zona creativă și se adreseză în special tuturor creativilor.

De fapt, NFT înseamnă Non Fungible Token. Comparând moneda respectivă, să luăm de exemplu dolarul. Dolarul este o chestie fungibilă, iar o lucrare de artă, de exemplu Mona Lisa, este non fungibilă, pentru că e o singură piesă, e unicat.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

De exemplu, dacă iau 10 dolari și îi splituiesc în două, se splituiește și valoarea, adică nu se pierde valoarea, se împarte în două. Dar dacă iau Mona Lisa și o rup în două, își pierde valorea”, a explicat fondatorul TOKHIT, Andrei Ursache.