Vlad Craioveanu i-a avut ca invitați la show-ul „Ochii pe mine!” pe designerul Mihai Albu și unul dintre organizatorii Untold Edy Cherej.
Pandemia a pus pauză nunților de altădată și a evenimentelor de tot felul, tot pe pauză au fost puse și vâzările pantofilor de lux. Mihai Albu a povestit cum a ajuns să ia decizia de a face și pantofi comozi în pandemie, dar și dacă pantofii de ocazie speciali pe care îi creează își mai găsesc cumpărători.
Mihai Albu: „Am formație de arhitect, aveam materie design, am ales calea aceasta a pielăriei, a marochinăriei. Îmi place pielea, îmi place să construiesc.”
Mihai Albu: „A fost un moment când am aparut pe piața românescă cu încălțăminte cu semnatură, am fost cam primul, printre primii, deschisesem un magazin pe B-dul Magheru, era coadă la magazin, intrau cinci și restul stateau la ușă.”
Mihai Albu: „Există o oarecare notorietate. Notorietatea s-a câștigat prin acele prezentări care au trecut de granița purtabilului, de fantezie, am prieteni care spun că fac avioane.”
Mihai Albu: „Am linii mai casual, linii mai de toată ziua. Am avut o premoniție, un sentiment că se va întâmpla ceva, care voi face încăltțăminte sneachers și pentru femei și pentru bărbați.”
Mihai Albu: „Nu am angajat oameni noi, nici nu am făcut concedieri, m-am străduit foarte tare, altfel nu se poate.”
Mihai Albu: „70% din ce lucram înainte era pentru eveniment, încălțăminte pentru eveniment, botezuri, mers la Operă, lucram încăltțăminte pe comandă și venea persoana respectivă și spunea ce vrea, unde voia sp poarte încălțămintea.”
Mihai Albu: „Acest segment a căzut complet, la zero. În martie, m-am speriat ca toată lumea, am fost închis, a fost închisă firma, în șomaj tehnic, am trecut cu greu cele două luni de stare de urgență, totul a fost în ideea că voi recupera în lunile următoare, cu speranța că în vara lucrurile vor intra în normal, că vom prinde nunțile de toamnă, dacă trece toamna, nu sunt nunți, a căzut segmentul ăsta.”
Mihai Albu: „M-am gândit să fac papuci de casă mai ieșiți din comun, dar nu știu dacă se fac bani din asta.”
Mihai Albu a vorbit și despre ultimele tendințe în materie de încălțăminte.
Mihai Albu: „Acum e tendința calapodul, drept, pătrățos. O formă de calapod poate fi intrepretată frumos în diferite teme, florală, fluturi, orice temă, poate sa îi dea un alt iz semnătura. Introdus calapodul într-o altă viziune poate fi o altă poveste, poate să prindă, sunt tendințe care se încercă să fie lănsate pe piață, dar care nu prind. Vârful foarte ascuțit, foarte lung, a prins greu, dar când a prins nu au mai scăpat femeile de el. După nu mai puteam să le conving să trecem, vezi ce înseamnă puterea obișnuinței.”
Mihai Albu: „Am avut o comandă la un moment dat, un toc din aur masiv, dar tocul nu l-am avut eu, am dat forma, a venit tocul, am montat acel toc pe o pereche normală, va dati seama cât era.”
În a doua parte a emisiuni, trecem de la creatorul de pantofi la creatorul de festivaluri. Edy Chereji, unul dintre organizatorii Festivalului Untold, a prezintat planurile pentru anul viitor. A povestit și cum este să anulezi un festival cu peste 350.000 de participanți. Tot Edy Chereji a vorbit și despre festivalurile online.
Edy Chereji: „Suntem mai mulți tătici, o gașcă de oameni, de băieți, fete. Se întampla în 2015, când Clujul a primit titlul de Capitala Tineretului și s-au origanizat multe evenimente. Dar era nevoie de eveniemte care să îi atragă pe tineri, au fost 1500 de eveniemnte, iar evenimentul nostru a fost cireașa de pe tort, fără doar și poate cel mai mare eveniment.”
Edy Chereji: „Celor care au cumpărat bilete pentru 2020 le-am transmit din mai când am înțeles că nu putem sa facem fesftivalul, mai avem și la Constanța cel de-al doilea cel mai mare eveniment din România, am încercat din luna mai să îi linistim ca în situatia probabilă în care nu vom ține evenimentele, să aibă liniște că vor avea ocazia să își folosească abonamentele la următoarele eveniemnte. 95% dintre cei care aveau abomante la Untold și Neversea au fost de acord.”
Edy Chereji: „Componenta de implicare socială de a fi un exemplu pentru tineri, a fost tot timpul importantă, dincolo de muzică, experiența pe care o creăm, în festival, amintirile pe care le aducem oamenilor, e important să transitem și un mesaj asupra unor probeleme care sunt mai puțin exprimate. În 2015 am facut campania cu donarea de sânge.”
Edy Chereji: „Privim cu mare optimist pe 2021, nu are cum să ne prindă vara lui 2021 cum ne-a prins vara lui 2020. Adică se lucrează intens, avem vești bune că acest vaccin de la Pfizer va fi lansat de curând, în Taiwan se face festivalul ULTRA. Un test, testarea rapidă va fi o soluție.”
Edy Chereji: „Nu cred că doar vaccinul ne va salva, măsurile cumulate vor face ca vara anului viitor să arate altfel.”