- Prefectura Municipiului București a decis redeschiderea restaurantelor la interior
- Capacitatea de funcționare va fi 30%
- Patronul Kaiamo crede că decizia este „un joc alba neagra”
Muncitul cu ziua poate reveni la modă în România. Cel puțin în lumea restaurantelor și cafenelelor, care de luni se pot redeschide. Patronii vor sta cu degetul pe tastatură la momentele în care se anunță din nou incidența cazurilor COVID, pentru că a doua zi poate însemna sfârșitul. Bucureștenii sperau să meargă din acest weekend în restaurante, dar ministrul Sănătății, Voiculescu, a cerut azi menținerea restrictților.
Patronii nu mai au curaj să angajeze ospătari și bucătari, pentru că se tem că a doua zi pot închide din nou. Și marfa proaspătă din restaurante e o problemă. Mai ales în cazul restaurantelor de fine dining, unde clienții pun mare preț pe ingrediente. E sigur că patronii îi vor primi cu căldura. De luni, restaurantele se deschid și înăuntru, nu doar afară.
Radu Ionescu, proprietar Kaiamo: „Nu putem să jucăm acest joc de alba neagra. Nu mă mai entuziasmez, pentru că nu este o strategie coerentă. Dacă astăzi redeschidem, iar mâine depășește iar incidența de 3, vom închide din nou.”
„Restaurantele ar trebui să fie deschise, chiar și la o capacitate de 10%, 20%, dar să fie o capacitate minimă, iar de la acel procent să putem să creștem în funcție de ce se întâmplă cu pandemia. Să avem materie perisabilă pe care să o achiziționăm, să vorbim cu furnizorii, să aducem toți oamenii la muncă, să fim în poziție de start apoi în 10 ore iarăși să fim închiși. Nu putem de pe-o zi pe alta. Nu putem să ne jucăm cu viețile oamenilor așa.”
Afectate au fost și food-truck-urile. În acest moment, legal ele sunt în aceeași categorie cu restaurantele. Asta îi încurcă pe proprietari, pentru că nu au voie să își țină vagoanele pe spațiul public. Le țin pe unde gasesc, pe terenurile unor terți, unde închiriază. Ei cer schimbarea legislației.
Radu Constantinescu, fondator IndiVan: „Dacă avem 60-100 de clienţi pe zi, e o zi bună, în schimb înainte la un eveniment puteam să servim şi 4.000 de porţii. Mulţi şi-au scos maşinile la vânzare. Neavând un cadru legislativ care să ne permită vânzarea la stradă.”