• Piața auto în România a avut în august un declin de 51,9%
  • La nivelul UE, scăderea a fost de 18,9%
  • Cele mai bune evoluții în august au fost înregistrate de Luxemburg (13,9%) și Danemarca (+14,9%)

România a avut în august cel mai mare declin al pieței de autoturisme noi din Europa. De 51,9%. Nici la nivel european cifrele nu sunt mai bune. Înmatriculările au fost mai mici cu 18,9%.

Piața a scăzut și pentru că noi comparăm cu august 2019, o lună în care s-au înregistrat foarte multe înmatriculări de mașini noi. Explicația numărului foarte mare este următoarea: din septembrie 2019 urma să apară un nou standard de poluare – Euro 6d.

Schimbarea i-a prins pe dealerii auto cu multe mașini pe stoc, iar ei au ales să le înmatriculeze pentru a reduce presiunea pe noile normative. În acest moment suntem pe un trend ușor ascendent, prin comparație cu lunile anterioare.

Recomandări

PSD ȘI PNL PREGĂTESC REMANIEREA
CONTROVERSE PRIVIND EVALUAREA NAȚIONALĂ
PUTIN ARE FORȚE NUCLEARE GATA DE LUPTĂ
DE DOMENIUL SF, DAR CU TESLA
CUM SE SCHIMBĂ ECONOMIA ROMÂNIEI
BIDEN LUPTĂ CONTRA MAȘINILOR DIN CHINA

Trebuie să luăm în calcul faptul că industria auto a trecut prin foarte multe cicluri de schimbări de norme: în 2018 a fost trecerea la standardul WLTP de măsurare a consumului de combustibil, în 2019 – trecerea la standardul Euro 6d, iar de la 1 ianuarie 2020 s-a trecut la limita de 95g de dioxid de carbon pe km, pe mașină ca valoare medie la nivel de grup auto. Aceste schimbări afectează numărul de înamtriculări auto.