• Cu o lungime de aproximativ 2 kilometri, podul oferă o alternativă importantă pentru traversarea Dunării.
  • Deși deschis circulației în iulie 2023, podul nu a fost încă recepționat oficial de autoritățile române.
  • Operațiunea de decopertare a căii 1 de circulație se face doar parțial mecanic.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila a intrat, din nou, în reparații, traficul desfășurându-se pe o singură bandă. În lucru se află sensul de mers Brăila – Tulcea, unde muncitorii au început operațiunea de decopertare a asfaltului, urmând ca suprafața să fie recondiționată cu o nouă rețetă de mixtură bituminoasă.

Cu o lungime de aproximativ 2 kilometri, podul oferă o alternativă importantă pentru traversarea Dunării, înlocuind serviciul de feribot și facilitând accesul spre litoral. Deși deschis circulației în iulie 2023, podul nu a fost încă recepționat oficial de autoritățile române. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că recepția nu va avea loc până când constructorul nu va remedia toate problemele identificate.

Operațiunea de decopertare a căii 1 de circulație se face doar parțial mecanic, folosindu-se și muncă manuală pentru a se proteja folia de legătură dintre tablier și mixtura asfaltică.

Recomandări

CIOLACU PLEACĂ DIN PSD
TRUMP FORȚEAZĂ PACEA
PUTIN FACE DECLARAȚII
OSCE VALIDEAZĂ ALEGERILE
CE SE ALEGE DE UCRAINA?
STS: AM BLOCAT ATACURILE

Această măsură vine în urma problemelor apărute în toamna trecută, când, la reasfaltarea căii 2 de rulare, pe sensul Tulcea – Brăila, s-a lucrat fără menajamente și a fost degradată acea folie, iar înlocuirea ei a costat foarte mult.

Reasfaltarea manuală, însă, vine cu un cost de timp: „decopertarea manuală mărește durata operațiunii de reasfaltare a căii 1 Brăila – Tulcea, acesta fiind motivul pentru care circulația pe pod va fi reluată în condiții normale abia în prima decadă a lunii iunie”.

Necesitatea acestor lucrări vine din cauza rezistenței scăzute a mixturii folosite inițial, care a cedat în repetate rânduri. De altfel, „practic, este a cincea oară când se toarnă un nou covor asfaltic, iar de data aceasta se pare că s-a găsit formula câștigătoare”. Noua mixtură bituminoasă este testată într-un laborator din Italia și promite o rezistență superioară, inclusiv la traficul greu.