- Vânzările de ciocolată elveţiană au scăzut cu 14,3% în primele opt luni din 2020
- Un producător de ciocolată din România are încasări mai mici cu 8% faţă de 2019
- Vânzările online au crescut cu până la 40%
Trăim vremuri amare. Nu-i totul lapte și miere – și ciocolată – nici în domeniul producătorilor de dulciuri premium, dar spun că, spre norocul lor, oamenii încă le mai trec pragul – iau la pachet și mănâncă la TV.
Prăbuşirea HoReCa şi a turismului se vede inclusiv în vânzările celor mai apreciate tipuri de ciocolată – cea elveţiană şi cea belgiană. Ciocolata elveţiană are scăderi de 14% în primele opt luni ale anului. În România, lucrurile nu sunt atât de dramatice, spun vânzătorii, care se felicită pentru reorientarea către online.
Jolyon M’Bei, reprezentant Leonidas: „Cifra în 2019 era peste 750 de mii de euro. Comparativ cu anul trecut, unde aveam o creştere undeva la 40%, anul ăsta vă daţi seama că nu se mai pune problema de aşa ceva. Se poate vorbi de o scădere de 8%. Suntem protejaţi cred că şi din cauza faptului că omul are nevoie să se distreze. Online-ul a crescut cu 30-40%. În magazin se cer mai mult produsele ambalate. De exemplu la praline, se cer mai mult praline ambalate pentru un scop igienic evident.“
Cifrele arată că un român mânăncă în medie 2.2 kilograme de ciocolată pe an.