- Expunerea la persoane cu statut socio-economic ridicat are un efect de 7 ori mai mare decât tendința de a forma prietenii cu acestea.
- Studiul analizează relația dintre capitalul social și comportamentul financiar al gospodăriilor.
- Sunt examinate trei aspecte ale capitalului social: Conectivitatea Economică, Coeziunea și Angajamentul Civic.
Spune-mi cu cine ești prieten ca să-ți spun cât de bogat ești.
Cei care se învârt în cercuri de oameni cu bani sunt mai predispuși să investească la bursă și să economisească, arată un studiu condus de fostul Președinte al Asociației Americane de Finanțe. Le-au căutat americanilor prietenii de pe Facebook, apoi i-au verificat la Fisc. Cine are prieteni mai înstăriți are și cu 3% mai multe acțiuni la bursă, dar și economii cu 5% mai mari.
E valabil pentru toată lumea. Nu contează cât câștigi, important e să stai cu cei care au mai mult, arată studiul. Impactul unor indivizi bogați într-un grup este de 7 ori mai puternic decât rezultatul tendinței – firești de altfel – de a te asocia cu persoane cu venituri mai mici.