• Producătorii români livrează în supermarket produse proaspete tot timpul anului
  • Legumele româneşti cunt cu 50% mai ieftine faţă de cele din import
  • Retailerii au avut vânzări prin mărcile autohtone de 2 miliarde de lei anul trecut

Cristina, antreprenor de 29 de ani din Bucureşti, are un stil de viaţă responsabil. Nu consumă orice produse alimentare, ci e atentă să le aleagă pe cele mai sănătoase şi care nu au străbătut mări şi ţări ca să ajungă pe raftul supermarketurilor. Acest lucru a devenit un adevărat trend în ultimii ani, iar asta s-a văzut şi în încasările retailerilor. Aceştia şi-au rotunjit veniturile cu până la 2 miliarde de lei în 2020, din vânzările mărcilor româneşti, potrivit unei analize ZF.

Cristina, antreprenor, 29 de ani: „Produsele româneşti sunt preferatele mele, da. În special produsele alimentare, cred cu tărie în a cumpăra local. Pentru că se simte diferenţă între gustul şi mirosul produselor locale faţă de cele din import. Atunci când vreau să fac o salată, clar voi alege produse locale, o varză, o roşie. Pentru că sunt făcute mai aproape de casă şi am mai multă încredere.”

Roxana Roşculeţ este producător de legume din 2006. După o investiţie de peste 200.000 de euro în spaţiul protejat din Ialomiţa, livrează legume proaspete în supermarket tot timpul anului, chiar şi în luna decembrie. Datorită ei şi a altor producători autohtoni, găseseşti la raft salată, roşii şi varză cu 50% mai ieftine faţă de produsele din import.

Recomandări

CÂND ÎNCEP COPIII SĂ FOLOSEASCĂ A.I.
JAPONIA PREZINTĂ TEHNOLOGIA 6G
MET GALA 2024
IOHANNIS SE ÎNTÂLNEȘTE CU BIDEN
GATES ÎȘI VINDE IAHTURIURILE
CUM ARATĂ UK LA UN AN DE LA ÎNCORONARE?

Roxana Roșculeț, producător de legume din Ialomiţa, 50 de ani: „Salata, nu ştiu la început cât a fost, dar la început de an salata eu am vândut-o cu 1,2 lei. Vorbim de salată de calitate, ambalată în materiale de unică folosinţă, etichetate, iar în supermarket nu am văzut-o cu mai mult de 2 lei. Cea din import cred că a fost în jur de 3 lei şi ceva, aproape de 4 lei.”