- Producătorii români livrează în supermarket produse proaspete tot timpul anului
- Legumele româneşti cunt cu 50% mai ieftine faţă de cele din import
- Retailerii au avut vânzări prin mărcile autohtone de 2 miliarde de lei anul trecut
Cristina, antreprenor de 29 de ani din Bucureşti, are un stil de viaţă responsabil. Nu consumă orice produse alimentare, ci e atentă să le aleagă pe cele mai sănătoase şi care nu au străbătut mări şi ţări ca să ajungă pe raftul supermarketurilor. Acest lucru a devenit un adevărat trend în ultimii ani, iar asta s-a văzut şi în încasările retailerilor. Aceştia şi-au rotunjit veniturile cu până la 2 miliarde de lei în 2020, din vânzările mărcilor româneşti, potrivit unei analize ZF.
Cristina, antreprenor, 29 de ani: „Produsele româneşti sunt preferatele mele, da. În special produsele alimentare, cred cu tărie în a cumpăra local. Pentru că se simte diferenţă între gustul şi mirosul produselor locale faţă de cele din import. Atunci când vreau să fac o salată, clar voi alege produse locale, o varză, o roşie. Pentru că sunt făcute mai aproape de casă şi am mai multă încredere.”
Roxana Roşculeţ este producător de legume din 2006. După o investiţie de peste 200.000 de euro în spaţiul protejat din Ialomiţa, livrează legume proaspete în supermarket tot timpul anului, chiar şi în luna decembrie. Datorită ei şi a altor producători autohtoni, găseseşti la raft salată, roşii şi varză cu 50% mai ieftine faţă de produsele din import.
Roxana Roșculeț, producător de legume din Ialomiţa, 50 de ani: „Salata, nu ştiu la început cât a fost, dar la început de an salata eu am vândut-o cu 1,2 lei. Vorbim de salată de calitate, ambalată în materiale de unică folosinţă, etichetate, iar în supermarket nu am văzut-o cu mai mult de 2 lei. Cea din import cred că a fost în jur de 3 lei şi ceva, aproape de 4 lei.”