- Profitul net al BYD a crescut cu 100,4% în primul trimestru din 2025, atingând 9,2 miliarde de yuani, în timp ce veniturile au urcat cu 36,4% la 170,4 miliarde de yuani.
- Gigantul chinez al vehiculelor electrice a intensificat competiția pe piața internă, oferind dotări standard precum sistemul „God’s Eye” și lansând o platformă de super-încărcare pentru vehicule electrice.
- BYD vizează exportul a 800.000 de vehicule în 2025 și își reorganizează operațiunile din Europa, după erori strategice anterioare.
Profitul net al companiei chineze BYD a înregistrat o creștere de 100,4% în primul trimestru din 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, marcând cel mai rapid ritm de creștere din aproape doi ani. Aceasta se întâmplă în contextul în care gigantul auto electric își întărește poziția pe piața internă, intensificând competiția în segmentul vehiculelor inteligente printr-un război al prețurilor.
Advertisment
Potrivit raportului financiar publicat pe 27 aprilie, profitul net al BYD a ajuns la 9,2 miliarde de yuani (aproximativ 1,26 miliarde de dolari), conform estimărilor companiei, care prognozase un interval între 8,5 și 10 miliarde de yuani. Veniturile din primul trimestru au crescut cu 36,4%, ajungând la 170,4 miliarde de yuani, dar cu un avans mai mic față de trimestrul anterior, când creșterea fusese de 52,7%.
BYD a revoluționat piața oferind sistemul său de asistență „God’s Eye” ca dotare standard pe întreaga gamă de modele, fără costuri suplimentare, și lansând o platformă de super-încărcare pentru vehicule electrice. Aceste măsuri au forțat rivalii precum Leapmotor, Geely și Toyota să răspundă, lansând modele electrice accesibile cu funcții inteligente.
Recomandări
În urma acestei intensificări a competiției, BYD își propune să își consolideze avansul pe piața din China, unde în perioada ianuarie-martie a deținut 13,6% din vânzări, față de 12,1% în aceeași perioadă a anului trecut. În schimb, cota de piață combinată a celor două joint venture-uri ale Volkswagen a scăzut de la 13,7% la 12,1%.
În ceea ce privește piața externă, care reprezintă aproximativ 10% din vânzările totale, BYD vizează exportul a 800.000 de vehicule în acest an, în timp ce își reorganizează operațiunile din Europa după câteva erori strategice.
Citește și