- Quibi se închide după doar 6 luni
- Serviciul de video streaming cu seriale scurte își dorea să revoluționeze modul în care oamenii consumă entertainment
- Quibi ar fi avut probleme încă de la debutul său din aprilie 2020
Quibi, serviciul de streaming conceput pentru utilizatorii de telefonie mobilă, s-a străduit să reziste într-o piață pandemică și aglomerată, dar nu a avut o viață lungă, scrie WSJ.
După doar șase luni de la lansarea serviciului de video streaming care își dorea să revoluționeze modul în care oamenii consumă entertainment, cu creații de la 5 până la 10 minute, formatat pentru a se potrivi cu ecranul unui smartphone.
Quibi ar fi avut probleme încă de la debutul său din aprilie, confruntându-se cu un număr de spectatori mai scăzut decât se aștepta.
„Eșecul nostru nu a fost din lipsă de încercări. Am analizat și am epuizat fiecare opțiune disponibilă pentru noi“, au spus fondatorul Jeffrey Katzenberg și directorul executiv Meg Whitman într-o scrisoare deschisă către angajați și investitori.
Cei doi au decis să închidă compania într-un efort de a restitui cât mai mult capital investitorilor în loc să încerce să prelungească viața companiei și să riște să piardă mai mulți bani, spun oameni care cunosc problema.
Motivele ar putea fi mai multe. În primul rând, era un serviciu de short-form video pe bază de abonament care concura cu conţinut de acelaşi format disponibil gratuit pe YouTube şi reţelele sociale. Pe de altă parte, nu a reuşit să vină cu un conținut care să suscite mare interes. Bineînțeles că și faptul că a fost lansat în plină pandemie ar putea reprezenta un alt dezavantaj.
Quibi a strâns 1,75 miliarde de dolari şi va returna acum investitorilor 350 de milioane.