• Restaurantele din Italia se reinventează pentru a depăși criza
  • Bucureştiul are 4.000 de restaurante, baruri şi cafenele

Astăzi s-au deschis restaurantele în Bucureşti, pentru că rata de infectare a scăzut sub 3% la mia de locuitori, dar unii patroni nu s-au grăbit să redeschidă. Alții au făcut investiții serioase ca să nu mai stea cu emoții.

Gabriel Kope este administrator la restaurantul Lugo și a investit într-o terasă de toamnă-iarnă pentru că știa că servirea în interior nu e deloc predictibilă. Bucureştiul are 4.000 de restaurante, baruri şi cafenele, insa 40% dintre firmele din HoReCa şi-au suspendat activitatea.

„Da, deschidem, deşi e un scenariu optimist să spunem că deschidem. Că s-ar putea să trebuiască să deschidem ca să închidem. Având noroc cu terasa, având noroc că vremea până acum a ţinut cu noi, am fost pe o linie de plutire. Găseşti cu greu personal oricum. Şi înainte de criză se găseau destul de greu, acum şi mai greu. Nu ştim cum putem să-i ţinem, dacă putem să-i ţinem, ei oricum pleacă, migrează”, spune Gabriel Kope.

Recomandări

CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...
CE URMĂREȘTE RUSIA?
NOI AUDIERI LA TIKTOK

Probleme au și românii care și-au deschis afaceri în Italia. Monica si-a deschis in urma cu 4 ani o pizzerie la doi pasi de Colosseumul din Roma. Pandemia i-a redus numarul de clienti cu 80%. A descoperit ca statul italian acorda mai mult ajutor firmelor care vor sa isi extinda productia in afara granitelor, asa ca s-a gandit sa isi deschida o pizzeria intr-o tara mai putin afectata de pandemie ca sa isi poata salva pizzeria de la Roma.

„În privinţa statului italian, culmea, ajută pentru internaţionalizarea activităţii, adică dacă ai creat un brand poţi să-l duci în alte ţări. Pentru asta îţi dau bani şi chiar jumătate nerambursabili. Noi probablil vom opta şi pentru această soluţie”, spune proprietara restaurantului La Prezzemolina, Roma 

Diana şi Ioana s-au gândit să atragă clientela locală din centrul Romei. Mai mult, organizează un curs de pregătit pizza.

Diana a inteles ca publicitatea online ii va salva afacerea, asa ca s-a concentrat doar pe asta. A organizat din cand in cand organizeaza concursuri pe internet, iar premiul consta intru-un curs de făcut pizza.

„A trebuit să ne adaptăm noi situaţii şi am făcut un menu catering în care am inclus produsele noastre pe care le facem proaspete. Majoritatea clienţilor sunt din birourile din jur. Practic a trebuit să ne adaptăm pentru că lumea nu mai ieşea din casă. Rezervările la curs se fac on line pe site-ul viator.com, căutaţi Roman Pizza Experience. Preţurile sunt accesibile tuturor. Un adult plăteşte 50 de euro, adolescent 40 iar copiii până la 11 ani, 30 de euro”, a declarat Diana Todor, PR restaurant La Prezzemolina.