• Roboţii sunt utilizaţi şi pentru sarcini care necesită interacţiuni cu clienţii, iar în peste 30 de staţii de metrou din Singapore urmează să fie instalaţi roboţi care prepară cafea pentru călători.
  • Keith Tan, directorul executiv de la Crown Digital, compania care a creat un robot-barman, spune că această soluţie a contribuit la rezolvarea „celui mai mare punct dureros” din industria alimentelor şi a băuturilor.
  • Singapore deţine 605 roboţi instalaţi la 10.000 de angajaţi în industria manufacturieră.

După ce s-au luptat să găsească personal în timpul pandemiei, întreprinderile din Singapore au apelat din ce în ce mai mult la roboți pentru a le ajuta să îndeplinească o serie de sarcini, de la supravegherea șantierelor de construcții la scanarea rafturilor bibliotecilor.

Singapore se bazează pe muncitorii străini, dar numărul acestora a scăzut cu 235.700 între decembrie 2019 și septembrie 2021, potrivit ministerului forței de muncă, care notează modul în care restricțiile COVID-19 au accelerat „ritmul de adoptare a tehnologiei și de automatizare” de către companii.

Pe un șantier din Singapore, un robot cu patru picioare numit Spot, construit de compania americană Boston Dynamics, scanează secțiuni de noroi și pietriș pentru a verifica progresul lucrărilor, iar datele sunt transmise către camera de control a companiei de construcții Gammon. Directorul general al Gammon, Michael O’Connell, a declarat că utilizarea lui Spot a necesitat doar un singur angajat uman, în loc de doi, cât erau necesari anterior pentru a face treaba manual.

Recomandări

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

„Înlocuirea nevoii de forță de muncă la fața locului cu soluții autonome câștigă o adevarată tracțiune”, a declarat dl O’Connell.

În interior, Biblioteca Națională din Singapore a introdus doi roboți de citire a rafturilor care pot scana zilnic etichetele de pe 100.000 de cărți, adică aproximativ 30% din colecția sa. „Personalul nu mai trebuie să citească numerele de apel pe raft, unul câte unul, iar acest lucru reduce aspectele de rutină și cele care necesită multă muncă”, a declarat Lee Yee Fuang, director adjunct la Consiliul Bibliotecii Naționale.

Singapore are 605 roboți instalați la 10.000 de angajați în industria prelucrătoare, al doilea cel mai mare număr la nivel global, după cel din Coreea de Sud, de 932, potrivit unui raport din 2021 al Federației Internaționale de Robotică. Roboții sunt, de asemenea, folosiți pentru sarcini în contact cu clienții, peste 30 de stații de metrou urmând să aibă roboți care să facă cafea pentru navetiști.

Keith Tan, directorul executiv al Crown Digital, care a creat robotul barista, a declarat că acesta ajută la rezolvarea „celui mai mare punct nevralgic” în domeniul alimentației și băuturilor – găsirea de personal – creând în același timp posturi bine plătite pentru a ajuta la automatizarea sectorului.

Cu toate acestea, unele dintre persoanele care au testat astfel de servicii robotizate continuă să îşi dorească o interacţiune umană.

Întotdeauna ne dorim să avem parte de un fel de conexiune umană”, a declarat un călător din metroul local, Ashish Kumar, în timp ce îşi savura cafeaua preparată de un robot.