Românii au cumpărat ceasuri Rolex de 70 de milioane de lei, anul trecut

Compania Chronolink, unicul importator al mărcii Rolex în România, a obţinut anul trecut afaceri de puţin peste 70 de milioane de lei, cu 70% mai mari decât în 2020 şi duble faţă de 2019, ultimul an de dinainte de pandemie, arată datele platformei de analiză a companiilor confidas.ro. Acesta este, de departe, cel mai bun rezultat al firmei fondate în 2005.

Mai mult, în al doilea an marcat de criza sanitară, un an în care inflaţia a început să îşi arate colţii, dar în care consumul privat a duduit (avans de 10% în serie brută faţă de 2020), profitul net al Chronolink s-a aproape dublat, până la un pas de 13,5 milioane de lei.

Astfel, importatorul Rolex în România are o marjă netă de profit de 19% şi o echipă de doar 13 oameni. În medie, fiecare angajat a vândut ceasuri de lux în valoare de 5,4 milioane de lei în 2021.

Compania şi-a majorat puternic afacerile în ultimii ani, astfel că până în 2014 ele variau între 3 şi 6 mil. lei, pentru ca apoi să sară de pragul de 20 mil. lei în perioada 2016-2018.

De departe cea mai bună evoluţie a companiei însă a avut loc în pandemie. Nu există date dacă firma Chronolink şi-a extins activitatea în alte domenii. Pe site-ul propriu apar doar informaţii legate de orologerie.

Fondată în 2004 de către Loucas M. Ellinas, compania Chronolink şi-a început activitatea cu primul magazin monobrand Rolex, în calitate de unic importator al României pentru această marcă de ceasuri de renume mondial“, se arată pe site-ul companiei.

Chronolink face parte dintr-un grup de companii care dezvoltă afaceri similare de circa 40 de ani, fiind prezent în ţări precum Grecia, Cipru şi Liban, conform unor informaţii anterioare ZF.

Acum firma importă ceasuri Rolex, dar şi Tudor, ambele branduri ale aceleiaşi familii. Preţurile pentru un astfel de produs variază de la câteva mii de euro la câteva zeci de mii de euro. Pentru ceasurile de colecţie sau cele speciale preţul urcă chiar mai sus.

Două magazine Rolex în capitală

Pe piaţa locală sunt deschise astăzi două magazine monobrand, unul în cartierul Primăverii şi un altul în incinta galeriei comerciale The Grand din cadrul hotelului de cinci stele JW Marriott din Bucureşti. Există în cadrul aceluiaşi hotel şi un centru de service.

În 2021, compania a relocat magazinul de pe Calea Victoriei în cartierul Primăverii din zona de nord a Bucureştiului. Ziarul Financiar a scris anul trecut că firma Chronolink, deţinută de omul de afaceri Loucas Ellinas, a cumpărat cu 500.000 de euro spaţiul comercial de la parterul clădirii Nordis Primăverii Boutique. Raportat la suprafaţa de 50 mp a spaţiului, tranzacţia a fost parafată cu preţul de 10.000 de euro metrul pătrat, cea mai scumpă de acest tip semnată vreodată în România.

Orologeria de lux nu merge mână în mână cu economia dat fiind că cei care cumpără aceste produse sunt cei mai puţin loviţi de crizele economice, astfel că disponibilitatea lor de a cheltui bani nu dispare total indiferent de contextul economic.

Mai mult, o astfel de achiziţie poate fi considerată chiar o investiţie, dat fiind că valoarea unui ceas de lux sau a unei bijuterii scumpe nu scade în timp, ba chiar poate creşte.

Exit mobile version