• Dintre cei care au schimbat recent banca în România, 78% au luat cu ei cel puţin un alt produs suplimentar, de obicei conturile de economii sau cardurile de credit.
  • O treime (33%) şi-au transferat contul principal împreună cu încă două sau mai multe produse la noua bancă, conform unui studiu al Kearney.
  • Potrivit studiului, clienţii tineri sunt cei mai predispuşi să aibă relaţia lor principală cu o bancă digitală sau fintech.

Unu din cinci români lucrează cu cel puțin trei bănci, în timp ce media europeană este unu din zece, conform unei analize Kearney. Mai mult, unu din cinci (19%) europeni, inclusiv români, care și-au schimbat banca principală în ultimii cinci ani a făcut schimbarea către o bancă digitală sau la un fintech. Având în vedere că unu din zece (9%) clienți europeni are în prezent contul principal la o bancă digitală sau la un fintech, acestea câștigă rapid amploare și încep să rivalizeze în dimensiune cu unele dintre băncile tradiționale.

Pentru clienții care au schimbat băncile în ultimii cinci ani, recomandările informale (52%) și stimulentele financiare (52%) au fost cele mai importante două motive care i-au determinat să facă schimbarea. Cu precădere, o treime dintre respondenți (33%) au indicat de asemenea, experiența neplăcuta cu serviciul de suport pentru clienți ca fiind motivul pentru care au decis să schimbe banca.

În cazul în care clienții își schimbă contul curent principal, studiul a arătat că este probabil să isi mute și alte produse bancare. Dintre cei care au schimbat recent banca în România, 78% au luat cu ei cel puțin un alt produs suplimentar, de obicei conturile de economii sau cardurile de credit. O treime (33%) și-au transferat contul principal împreună cu încă două sau mai multe produse la noua banca. Acest lucru confirmă faptul că băncile tradiționale trebuie să fie atente la veniturile obținute din produse cu valoare ridicată.

Recomandări

IDF L-A UCIS PE MUSTAHA
CELINE ÎL IA PE RIDER
ISRAELUL VREA RIPOSTA
LASCONI NU A LUCRAT LA SRI
HIGH-END PERFUME
UK ACORDĂ SUVERANITATE

Potrivit studiului, clienţii tineri sunt cei mai predispuşi să aibă relaţia lor principală cu o bancă digitală sau fintech, probabil datorită faptului că multe dintre caracteristicile acestor produse rezonează cu consumatorii mai familiarizaţi cu tehnologia. Œn mod specific, 35% dintre clienţii principali ai băncilor digitale au sub 35 de ani, iar peste jumătate (55%) au sub 45 de ani, evidenţiind atractivitatea acestor instituţii.

Citește și