• Livrările globale de smartphone-uri au crescut cu 6,5% de la an la an, ajungând la 285,4 milioane de unități în al doilea trimestru din 2024.
  • Rezultatele preliminare ale pieței arată că Samsung a ocupat prima poziție în T224, cu o cotă de 18,9% din livrări.
  • Apple a încheiat trimestrul pe locul al doilea, cu o cotă de 15,8%, cu performanțe îmbunătățite în China și în alte regiuni cheie.

Conform datelor preliminare ale International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker, livrările globale de smartphone-uri au crescut cu 6,5% de la an la an, ajungând la 285,4 milioane de unități în al doilea trimestru din 2024 (2Q24). Deși acest lucru marchează al patrulea trimestru consecutiv de creștere a livrărilor și consolidează impulsul către redresarea așteptată în acest an, cererea nu și-a revenit încă în totalitate și rămâne provocată pe multe piețe.

„În timp ce redresarea este în curs de desfășurare, toate cele mai importante 5 companii înregistrând creșteri de la an la an, observăm o creștere a concurenței între lideri și o polarizare a benzilor de preț. În timp ce Apple și Samsung continuă să împingă în partea de sus a pieței și să beneficieze cel mai mult de tendința de premiumizare în curs de desfășurare, multe dintre cele mai importante OEM-uri chineze cresc livrările în gama inferioară în încercarea de a capta cota de volum pe fondul cererii slabe. Ca urmare, cota dispozitivelor din gama de mijloc este contestată”, a declarat Nabila Popal, director senior de cercetare în cadrul echipei Worldwide Tracker a IDC. „Cu toate acestea, există o mulțime de entuziasm pe piața smartphone-urilor în prezent, datorită prețurilor medii de vânzare (PSA) mai mari și agitației create de smartphone-urile Gen AI, care sunt de așteptat să crească mai rapid decât orice inovație mobilă pe care am văzut-o până în prezent și se preconizează că vor captura 19% din piață cu 234 de milioane de livrări în acest an.”

Rezultatele preliminare ale pieței arată că Samsung a ocupat prima poziție în T224, cu o cotă de 18,9% din livrări, datorită concentrării strategice asupra flagship-urilor sale și a unei strategii puternice de inteligență artificială.

Recomandări

TRUMP TAXEAZĂ UE
BIBI LANSEAZĂ ACUZAȚII
PIAȚA UE SE PRĂBUȘEȘTE
PRIZONIERII SE ÎNTORC ACASĂ
CUM RĂMÂNE CU GUVERNUL?
XI ÎL FELICITĂ PE NICUȘOR

Apple a încheiat trimestrul pe locul al doilea, cu o cotă de 15,8%, cu performanțe îmbunătățite în China și în alte regiuni cheie. Principalele companii au înregistrat ambele o creștere modestă de la an la an. Xiaomi a ocupat locul al treilea în T224, cu o cotă de 14,8%, în timp ce vivo și OPPO au ocupat la egalitate* poziția a patra, cu o cotă de 9,1% și, respectiv, 9,0%.

Xiaomi și vivo au înregistrat o creștere de două cifre, cu performanțe puternice pe piețele emergente și în China, în timp ce creșterea de 1,8% a OPPO s-a datorat unei expansiuni continue de succes în afara Chinei. Pe măsură ce concurența crește, IDC se așteaptă la o a doua jumătate a anului foarte pozitivă și interesantă, cu o cursă strânsă între cele mai importante OEM-uri.