- Compania Watto ar putea investi 8,5 milioane de euro în stații de încărcare electrică ultrarapidă.
- Stațiile de încărcare vor fi puse în afara orașului.
- Până în 2022 ar putea exista deja primele locații dezvoltate în totalitate.
Dacă nu ți-ai luat mașină electrică de teamă că rămâi cu ea în drum, am o veste bună pentru tine. O să poți face drumuri mai lungi. E drept, în următorii ani.
E cert, însă, că infrastructura de încărcare se dezvoltă. Compania Watto își propune să facă mai multe stații de încărcare ultrarapidă, adică sub zece minute, pentru mașinile electrice. Vor să amplaseze stațiile de încărcare în afara orașelor, pe drumuri naționale și autostrăzi.
Daniel Pintilie, CEO Watto: „Planul nostru este să conectăm România și regiunea Europa Centrală și de Est”
Vor fi puncte strategice care vor face posibilă călătoria pe distanțe lungi, de la nord la sud și de la est la vest. Acesta este planul nostru, să conectăm România și regiunea Europa Centrală și de Est prin această infrastructură. Totul ține de cât de repede reușim să luăm permisele de construcție și tot ce înseamnă autorizații.
Dacă totul funcționează conform planului, să avem banii în cont la începutul anului viitor, estimez că la începutul anului 2022 am trebui să avem una-două locații dezvoltate integral, spune Daniel Pintilie, CEO Watto.
Companiile care au investit în stațiile de încărcare pentru mașinile electrice
Printre companiile care au investit în stațiile de încărcare pentru mașinile electrice se numără și Kaufland, MOL și OMV. Kaufland are stații în parcările magazinelor din 25 de orașe, pe ruta București-Chișinău.
OMV anunța în luna mai că pregătește 30 de stații de încărcare electrică în Bulgaria și România în următorii doi ani.
Și MOL are stații de încărcare electrică în mai multe orașe din țară, printre care București, Arad și Cernavodă.