- Sistemul de avertizare a centurii de siguranță ar trebui să furnizeze semnale sonore și vizuale de reamintire a centurii de siguranță șoferilor.
- NHTSA a declarat că, la anumite vehicule, semnalele sonore și vizuale de reamintire a centurii de siguranță nu se declanșau la momentul potrivit.
- Tesla intenționează să înceapă să implementeze gratuit, în luna iunie, o actualizare software over-the-air pentru vehiculele afectate.
Tesla a rechemat în service peste 125.000 de mașini pentru a remedia un sistem de centuri de siguranță care poate crește riscul de rănire în cazul unei coliziuni.
Sistemul de avertizare a centurii de siguranță ar trebui să furnizeze semnale sonore și vizuale de reamintire a centurii de siguranță șoferilor pentru a-i avertiza că nu au centura de siguranță fixată. NHTSA a declarat că, la anumite vehicule, semnalele sonore și vizuale de reamintire a centurii de siguranță nu se declanșau la momentul potrivit, ceea ce nu este conform cu cerințele federale de siguranță, scrie The Independent.
NHTSA a precizat că, până marți, Tesla a identificat 104 cereri de garanție care ar putea fi legate de această problemă. Compania nu are cunoștință de coliziuni, decese sau răniri care ar putea fi legate de această problemă.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a precizat că rechemarea în service include anumite vehicule Model S 2012-2024, Model X 2015-2024, Model 3 2017-2023 și Model Y 2020-2023.
Tesla, care este condusă de miliardarul Elon Musk, intenționează să înceapă să implementeze gratuit, în luna iunie, o actualizare software over-the-air pentru vehiculele afectate.
Actualizarea software-ului va elimina din software dependența de comutatorul de ocupare a scaunului șoferului și se va baza doar pe catarama centurii de siguranță a șoferului și pe starea aprinderii pentru a activa semnalele de reamintire a centurii de siguranță.
Luna trecută, Tesla a rechemat în service 3.878 de Cybertruck-uri 2024 după ce a descoperit că pedala de accelerație se poate bloca, ceea ce ar putea determina accelerarea neintenționată a vehiculului și creșterea riscului de accident.
În februarie, NHTSA a anunțat rechemarea în service a aproape 2,2 milioane de vehicule Tesla vândute în Statele Unite, deoarece unele lumini de avertizare de pe panoul de instrumente sunt prea mici. De asemenea, agenția a mai spus atunci că a actualizat o investigație din 2023 privind problemele de direcție ale Tesla la o analiză tehnică, un pas mai aproape de o rechemare.