• La coliziunea cu un stâlp a unui Tesla Model 3 în Oregon, sute de celule fierbinți ale bateriei au început să zboare departe de locul accidentului.
  • Două celule au intrat prin ferestrele unei case din apropiere, una a aterizat în poala cuiva, iar cealaltă, pe un pat, producând un mic incendiu.
  • Șoferul conducea cu aprox. 160 km/h și a suferit doar răni ușoare.

Tesla e cunoscută din trecut pentru bateriile sale care au izbucnit în flăcări, dar un accident produs marți în SUA, în Corvallis, Oregon, arată că vehiculele electrice ar putea reprezenta un pericol de incendiu nu doar pentru ele însele, ci și pentru mediul înconjurător, relatează Business Insider.

Un Tesla Model 3, care circula cu aprox. 160 km/h, a intrat într-un stâlp de electricitate, mașina a fost distrusă, bucăți ale acesteia au fost aruncate departe de locul coliziunii, iar din bateria mașinii au început să sară celule fierbinți în împrejurimi, a precizat Departamentul de Poliție din Corvallis într-un comunicat postat pe Facebook.

Câteva celule ale acumulatorului au spart două ferestre de la două case din apropierea locului accidentului – una a aterizat în poala unei persoane, iar cealaltă a aterizat pe un pat, făcând să ia foc așternuturile, a declarat poliția.

Recomandări

EMANUEL PÂRVU AJUNGE LA CANNES
S-A RUPT COALIȚIA LA BUCUREȘTI
CUM ÎȚI PĂSTREZI CALMUL LA INTERVIU?
CE MĂNÂNC AZI?
PRINȚUL LOUIS A ÎMPLINIT ȘASE ANI
9/10 ANGAJAȚI SE CRED EXPERȚI IT

„Un cauciuc s-a desprins din mașină în timpul coliziunii și a lovit peretele lateral al etajului doi al unui complex de apartamente din apropiere, cu o așa forță, că a spart conductele de apă din interiorul peretelui, distrugând baia apartamentului respectiv și inundând apartamentul”, a mai precizat poliția.

Vehiculul a lovit un stâlp de electricitate, doi copaci și o cutie de branșare telefonică. Șoferul a fugit, dar a fost găsit în apropiere și transportat la spital cu răni minore.

Autoritățile au încercat să adune cât mai multe celule ale bateriei, petrecând aproximativ trei ore cercetând și curățând și le-a cerut locuitorilor din zonă să aibă grijă la „bateriile potențial periculoase”, care ar putea să rămână fierbinți până la 24 de ore și să emită fum toxic și substanțe chimice.

Supraîncălzirea bateriilor vehiculelor electrice este întotdeauna o problemă și este mult mai probabil ca aceasta să aibă loc atunci când celulele se desprind din ambalajul de protecție și din sistemul de răcire al acestuia.

Studiile au constatat că probabilitatea ca vehiculele electrice să ia foc este aceeași ca la mașinile cu motor cu combustie și statisticile arată că acestea ar putea fi de fapt mai sigure decât mașinile tradiționale.