• Printre motivele care țin tinerii din România departe de a lucra în instituțiile publice se află metodologia complicată a recrutării, mediul de lucru învechit.
  • 12% dintre angajații din sectorul public sunt tineri, cu vârsta cuprinsă între 18 ani și 35 de ani.
  • Salariile oferite de companiile private sunt, pentru tinerii fără experiență, mai mari comparativ cu cele din sectorul public.

Sectorul public este tot mai puțin atractiv pentru tinerii din generațiile Z și Millenials, doar 12% dintre angajații la stat având vârste cuprinse între 18 ani și 35 de ani, arată datele unui studiu realizat de Centrul de Formare APSAP.

Printre motivele care țin tinerii din România departe de a lucra în instituțiile publice se află metodologia complicată a recrutării, mediul de lucru învechit, salariile mai mici decât în companiile private, lipsa de investiții în tehnologii și digitalizare, lipsa oportunităților de dezvoltare personală, flexibilitatea locului de muncă și lipsa modernizării din punct de vedere tehnic.

Studiul, desfășurat pe un eșantion de 5.166 de respondenți, relevă faptul că doar 12% dintre angajații din sectorul public sunt tineri, cu vârsta cuprinsă între 18 ani și 35 de ani.

Recomandări

NASRALLAH MOARE
NATO FACE ZID ANTI RUSIA ÎN FINLANDA
IDF ATACĂ HEZBOLLAH
PROMISIUNILE KAMALEI
CUM PROMOVĂM TURISMUL
PE UNDE CIRCULI

În paralel, studiul scoate în evidență faptul că românii care lucrează sau ar dori să lucreze în sectorul public apreciază în mod deosebit anumite aspecte ale acestui mediu profesional. Printre acestea se numără programul de lucru, care este perceput ca fiind mai flexibil și mai prietenos comparativ cu cel din sectorul privat.

Salariile oferite de companiile private sunt, pentru tinerii fără experiență, mai mari comparativ cu cele din sectorul public. Companiile private oferă numeroase oportunități rapide și eficiente de dezvoltare și creștere profesională, inclusiv prin programe de training, mentorat, teambuilding și posibilități de avansare în carieră, oportunități pe care tinerii le consideră esențiale pentru progresul lor profesional.

Citește și