- Tricourile cu Trump au fost disponibile pe site-uri populare de comerț electronic precum Taobao și JD.com.
- Comercianții chinezi profită de interesul pentru Trump de ani de zile, vânzând tricouri și alte produse cu imaginea sa.
- O vânzătoare a primit mai mult de 2.000 de comenzi în doar trei ore după ce a pus în vânzare tricourile.
Platformele chineze de comerț electronic au retras tricourile cu imaginea lui Donald Trump ridicând pumnul în aer la câteva momente după ce a fost împușcat, conform BBC.
Tricourile, care au fost puse în vânzare la câteva ore după împușcături, erau disponibile pe site-uri populare de comerț electronic precum Taobao și JD.com. Tentativa de asasinat de la un miting din Pennsylvania de sâmbăta trecută a stârnit ample discuții online, hashtag-urile aferente fiind la mare căutare pe platforma de tip X Weibo.
Comercianții chinezi întreprinzători au trecut la acțiune, primul lot de tricouri fiind tipărit și pus în vânzare online la mai puțin de trei ore după împușcături.
O imagine ascunsă pe Taobao, unul dintre cele mai mari site-uri de comerț electronic din China, arată că tricoul are un preț de 39 de yuani (9 $; 7 £). O vânzătoare Taobao în vârstă de 25 de ani a declarat pentru South China Morning Post că a primit mai mult de 2.000 de comenzi pentru tricouri la doar trei ore după ce le-a pus în vânzare. Majoritatea au fost din China și SUA.
Trump a fost sursa atenției online în China de ani de zile – atât din motive pozitive, cât și negative.
Războiul comercial pe care l-a purtat cu Beijingul în timpul președinției sale a înfuriat guvernul și mulți chinezi, dar a văzut și un anumit sprijin – printre care un grup de imigranți chinezi în SUA care au tradus toate tweet-urile lui Trump prin intermediul contului X @Trump_Chinese. Contul, deschis în septembrie 2018, a adunat peste 344.000 de urmăritori de-a lungul anilor.
Antreprenorii chinezi profită de interesul pentru Trump de ani de zile.
Deși listarea tricourilor cu Trump după împușcături a fost retrasă în China, comercianții online din această țară vând în continuare o gamă largă de produse Trump, inclusiv șosete și căni cu caricatura sa și șepci roșii cu sloganul său de campanie „Make America Great Again”.
Retailerii din întreaga lume au profitat, de asemenea, de tentativa de asasinat.
Tricouri similare au fost văzute disponibile spre vânzare pe Lazada și Shopee, platforme de comerț electronic populare în Asia de Sud-Est. Lazada este deținută de gigantul tehnologic chinez Alibaba Group, care deține și Taobao.
Fotografii online arată, de asemenea, tricouri similare de vânzare în SUA. Pe unele dintre ele au fost adăugate descrieri precum „Liderii nu mor niciodată”, în timp ce pe altul scria „Bullet Proof”.