• Uber colaborează cu mai multe companii tehnologice pentru a extinde serviciile de robotaxi.
  • Există reticență față de utilizarea mașinilor autonome, cu 37% dintre britanici declarându-se „foarte nesiguri” în privința călătoriei cu astfel de vehicule.
  • Studiile indică un risc mai mic de accidente comparativ cu șoferii umani.

Uber a declarat că este „gata de lansare” cu taxiuri fără șofer în Marea Britanie – dar guvernul a amânat data la care se așteaptă să aprobe vehiculele complet autonome, scrie BBC.

Administrația anterioară a declarat că mașinile complet autonome „urmează să fie pe drumuri până în 2026”, dar noul guvern spune că este acum mai probabil să se întâmple în a doua jumătate a anului 2027. Deși tehnologia de conducere autonomă este permisă pe drumurile din Marea Britanie, un șofer uman trebuie să fie la volan și responsabil pentru vehicul, chiar dacă se utilizează tehnologie automatizată.

„Suntem gata să lansăm robotaxiuri în Marea Britanie imediat ce mediul de reglementare va fi pregătit pentru noi”, a declarat Andrew Macdonald, vicepreședinte senior Uber. Firma de ride-hailing colaborează cu 18 companii de tehnologie pentru mașini autonome, inclusiv Wayve. Este una dintre numeroasele companii care oferă deja servicii de robotaxi în SUA. Aceștia sunt, de asemenea, pe drumurile din China, Emiratele Arabe Unite și Singapore.

Recomandări

SUA ATACĂ IRANUL
CUM E ECONOMIA DUPĂ ATAC
CE URMEAZĂ PT. IRAN
STARMER AVERTIZEAZĂ
CHINA ACUZĂ SUA
LIBER LA HARVARD

Chiar dacă nu există niciun șofer, Uber spune că tariful este în prezent același ca o cursă cu un om la volan. Opțiunea de a alege apare în aplicație dacă este disponibilă, iar clienții pot opta pentru ea sau nu. Acest lucru se datorează parțial faptului că, pe lângă mediul de reglementare, o altă barieră potențială în calea adoptării este reticența publicului de a călători cu un vehicul autonom. Un sondaj realizat în 2024 a sugerat că 37% dintre britanici s-ar simți „foarte nesiguri” călătorind cu o mașină fără șofer.

Dacă vehiculele autonome sunt mai mult sau mai puțin sigure decât cele conduse de oameni, este încă în curs de investigare. Dar numeroase studii sugerează că vehiculele automate sunt mai puțin predispuse la accidente decât șoferii umani, pe baza datelor din SUA. Dar au existat o serie de incidente care au implicat robotaxiuri în țările în care operează, de la accidente rutiere la pasageri blocați înăuntru.