- Un feedback dur nu e niciodată o idee bună
- Șefii ar trebui să se abțină să catalogheze munca echipei de pe o poziție de forță
- Doar 15% dintre angajați reușesc să răspundă pozitiv la critici
Cu siguranță ți s-a intâmplat să primești, măcar o dată, un feedback aspru din partea șefului. Poate era el în toane proaste, poate ai greșit tu, adevărul e mereu la mijloc.
Un feedback dur nu e niciodată o idee bună, nici pentru angajat, nici pentru angajator.
Dacă ești șef, psihologul Nansi Lungu îți spune că ar trebui să te abții să caracterizezi munca echipei tale de pe o poziție de forță.
„Un feedback dur mai degrabă atentează la integritatea noastră emoțională, la sinele nostru și creierul il inregistrează ca atare, deci, în niciun caz duritatea nu-și găsește sens pentru că trece dincolo de îmbunatațire, dincolo de atragerea atenției și ajunge în zona în care fiecare dintre noi ne simțim mai degrabă lezați, crează leziuni”, explică psihologul Nansi Lungu.
Sunt puțini cei care răspund pozitiv la critică și pot să meargă înainte și să evolueze. Doar 15% dintre ei reușesc asta.
Răzvan Nițulescu este unul dintre cei puternici. El a fost concediat în urma unei neînțelegeri. A fost dezamăgit și surprins de decizia superiorilor, dar acum are afacerea lui.
„Eu am încercat să ajut firma, și totuși s-a întors împotriva mea într-un mod foarte brutal. Am considerat-o o totală nedreptate. Atunci, fiind o persoanĂ destul de ambițioasă, dacă am reușit pentru alții vreau să văd dacă reușesc și pentru mine”, explică Răzvan Nițulescu.
Feedback-ul dur nu face decât să scadă încrederea în relații, inclusiv în cele de muncă. Așa că nu uita: tonul face muzica, iar performanța poate fi obținută și cu vorba dulce.