Uniunea Europeană crește tarifele pentru vehicule electrice din China

Taxe mari vor fi impuse importurilor de vehicule electrice din China către UE, după ce majoritatea statelor membre au susținut planurile, scrie BBC.

Mișcarea de introducere a tarifelor urmărește să protejeze industria auto europeană de a fi subminată de ceea ce politicienii UE consideră că sunt subvenții nedrepte de stat chinez pentru propriile mașini.

Tarifele la mașinile electrice fabricate în China vor crește de la 10% la până la 45% în următorii cinci ani, dar au existat temeri că o astfel de mișcare ar putea crește prețurile vehiculelor electrice (EV) pentru cumpărători. Decizia, care a împărțit state membre ale UE, precum Franța și Germania, riscă să declanșeze un război comercial între Bruxelles și Beijing, care a condamnat tarifele drept protecționiste.

China mizează pe produse de înaltă tehnologie pentru a ajuta la relansarea economiei sale, iar UE este cea mai mare piață de peste mări pentru industria mașinilor electrice a țării.

Industria auto autohtonă a crescut rapid în ultimele două decenii, iar mărcile sale, precum BYD, au început să se mute pe piețele internaționale, provocând temeri din partea UE că propriile companii nu vor putea concura cu prețurile mai ieftine.
UE a impus tarife de import de diferite niveluri pentru diferiți producători chinezi în vară, dar votul de vineri urma să decidă dacă acestea vor fi implementate în următorii cinci ani.

Taxele au fost calculate pe baza estimărilor ale ajutorului de stat chinezesc primit de fiecare producător în urma unei investigații UE. Comisia Europeană a stabilit sarcini individuale pentru trei mărci majore de vehicule electrice din China – SAIC, BYD și Geely.
Membrii UE au fost împărțiți în privința tarifelor. Germania, a cărei industrie de producție auto este puternic dependentă de exporturile către China, a fost împotriva lor. Mulți membri ai UE s-au abținut la vot.

Producătorii de mașini germani s-au exprimat în opoziție. Volkswagen spune că tarifele sunt „o abordare greșită”. Cu toate acestea, s-a raportat că Franța, Italia, Țările de Jos și Polonia au susținut taxele de import. Propunerea de tarife ar fi putut fi blocată doar dacă o majoritate calificată de 15 membri ar fi votat împotriva ei.

Asociația de top din Germania, BDI, a cerut Uniunii Europene și Chinei să continue discuțiile comerciale cu privire la tarife pentru a evita „un conflict comercial în creștere”.
Comisia Europeană, care a organizat votul, a declarat că UE și China vor „lucra din greu pentru a explora o soluție alternativă” la taxele de import pentru a aborda ceea ce a numit „subvenționarea prejudiciabilă” a vehiculelor electrice chinezești.

Ministerul Comerțului din China a numit decizia de a impune tarife „nedreptă” și „nerezonabilă”, dar a adăugat că problema ar putea fi rezolvată prin negocieri. Disputa a stârnit temeri în rândul grupurilor industriale din afara sectorului auto că s-ar putea confrunta cu tarife de represalii din China.

Un organism comercial pentru industria franceză de coniac a declarat că autoritățile franceze „ne-au abandonat”.

„Nu înțelegem de ce sectorul nostru este sacrificat în acest fel”.

Acesta a spus că trebuie găsită o soluție negociată care să „împiedecă produsele noastre să se confrunte cu o taxă suplimentară care le-ar putea exclude de pe piața chineză”.

„Îngrijorări serioase” cu privire la vânzările din Marea Britanie

Cifrele arată că în luna august a acestui an, înmatriculările UE de mașini electrice cu baterie au scăzut cu 43,9% față de un an mai devreme.

În Marea Britanie, cererea de noi vehicule electrice a atins un nou record în septembrie, dar comenzile au fost în mare parte determinate de oferte comerciale și de reduceri mari ale producătorilor, potrivit organismului comercial din industrie.

Societatea Producătorilor și Comercianților de Autovehicule (SMMT) a declarat că firmele au „îngrijorări serioase, deoarece piața nu crește suficient de repede pentru a îndeplini obiectivele impuse”. Industria a avertizat că șoferii au nevoie de stimulente mai bune pentru a cumpăra electricitate pentru a ajuta producătorii înainte de interzicerea planificată a vânzărilor de vehicule noi pe benzină și diesel.

Sub guvernul conservator, termenul limită pentru această interdicție a fost amânat înapoi în 2035, din 2030, dar laburiștii s-au angajat să o aducă înapoi în 2030. Producătorii de mașini sunt obligați să îndeplinească obiectivele de vânzare de vehicule electrice.

Conform mandatului de vehicule cu emisii zero (ZEV), cel puțin 22% dintre vehiculele vândute în acest an trebuie să aibă emisii zero, ținta fiind așteptată să atingă 80% până în 2030 și 100% până în 2035. Producătorii care nu ating cotele ar putea fi amendați cu 15.000 de lire sterline pe mașină. Șefii mai multor companii de automobile, inclusiv BMW, Ford și Nissan, i-au scris vineri cancelarului Rachel Reeves spunând că industria ar putea rata aceste obiective. Ei au spus că factorii economici, cum ar fi costurile mai mari ale energiei și materialelor și ratele dobânzilor, au făcut ca mașinile electrice să rămână „încăpățânat mai scumpe, iar consumatorii sunt precauți să investească”.

Costul mediu pentru cumpărarea unei mașini electrice în Marea Britanie este de aproximativ 48.000 de lire sterline. Ei au spus că „lipsa de încredere” în infrastructura de încărcare a Regatului Unit a fost un alt obstacol pentru a încuraja oamenii să treacă la electricitate.

Exit mobile version