- UE impune o taxă suplimentară de până la 35% pentru EV din China.
- Germania s-a opus acestei inițiative noi, dar Comisia Europeană a adoptat-o.
- China e acuzată de competiție neloială, prin subvenții masive efectuate.
Uniunea Europeană impune din 1 noiembrie o suprataxă de până la 35% pe mașinile electrice importate din China, din cauza concurenței neloiale venită din partea producătorilor. Comisia Europeană spune că măsura e necesară pentru a proteja industria auto europeană și locurile de muncă, în ciuda opoziției Germaniei. Beijingul respinge acuzațiile și vede decizia ca pe o acțiune protecționistă, dar rămâne deschis la dialog. Ce înseamnă această nouă schimbare asupra statelor europene?
De vineri o să plătim cu 35% mai mult pentru mașinile electrice. Ce înseamnă asta?
Tariful va fi impus cu până la 35%, dar doar pentru mașinile electrice importate din China. Spre exemplu, Tesla are un procent mult mai mic, de 9%. Dacă chinezii pot aduce dovezi că nu au beneficiat de ajutor din partea statului chinez, atunci suprataxa va fi mult mai mică. Acest lucru înseamnă mai mult timp pentru europeni să câștige notorietate în fața chinezilor. Pe termen lung nu vom vedea ceva. Europenii au investit în China. Chinezii beneficiază de suportul statului, dar au descoperit soluții prin care să construiască mașini electrice mai repede decât europenii.
Cum se explică decizia UE și care sunt efectele asupra industriei auto din Europa?
Chinezii s-au concentrat pe a investi masiv în cercetare. Inclusiv europenii i-au ajutat. În schimb, în Europa, ne-am concentrat mai mult pe termice. Am investit mult mai mult în cele termice, decât în cele electrice.