• Guvernul din China a sprijinit această creștere printr-o schemă de subvenții mai generoase pentru schimbul mașinilor vechi cu vehicule electrice sau hibride.
  • În ciuda creșterii vânzărilor interne, exporturile chineze de autoturisme au scăzut în aprilie cu 2,2%.
  • Interesul consumatorilor pentru sistemele avansate de conducere automată începe să scadă.

Vânzările de autoturisme din China au crescut în aprilie pentru a treia lună, cu 14,8% mai mult decât în ​​anul precedent, deoarece vânzările de autoturisme subvenționate de guvern au atenuat impactul tarifelor americane asupra percepției consumatorilor, potrivit Reuters.

Vânzările de autoturisme au totalizat 1,78 milioane de unități luna trecută, iar în primele patru luni ale anului 2025 au crescut cu 8,2% față de aceeași perioadă a anului precedent, ajungând la 6,97 milioane de unități, conform datelor furnizate duminică de Asociația Autoturismelor din China (CPCA).

Vânzările de vehicule electrice și hibride plug-in, cunoscute colectiv sub denumirea de vehicule cu energie nouă, au crescut cu 33,9% față de anul precedent, reprezentând 50,8% din totalul vânzărilor de autoturisme luna trecută.

Recomandări

ȘTIU PE CE LUME TRĂIESC
ZELE: RUSIA ÎL MINTE PE TRUMP
ROMÂNIA PRODUCE DRONE
CE FACE TRUMP CU TARIFELE?
PAPA NUMEȘTE UN CHINEZ
NEWSOM: TRUMP A MINȚIT

O schemă guvernamentală care acordă subvenții mai mari pentru schimbul de mașini vechi cu vehicule NEV decât pentru vehiculele pe benzină a acoperit 2,71 milioane de mașini până la 24 aprilie, arată datele oficiale, amortizând impactul asupra încrederii consumatorilor chinezi, deoarece creșterea tarifelor americane la exporturile chineze perturbă comerțul dintre cele mai mari două economii ale lumii.

Exporturile de autoturisme au scăzut cu 2,2% în aprilie față de anul precedent, prelungind o scădere de 8% în martie, arată datele CPCA. Pentru cumpărătorii autohtoni, însă, sistemele de conducere automată își pierd din rolul de catalizator pentru vânzări, potrivit asociației.

Accentul unui război al prețurilor de ani de zile pe cea mai mare piață auto din lume s-a îndreptat către funcțiile de conducere automată de generație următoare, după ce BYD a anunțat în februarie că va oferi sistemul său de asistență a șoferului „Ochiul lui Dumnezeu” ca echipament standard gratuit pentru întreaga gamă.

Însă entuziasmul pentru promovarea sistemelor de asistență a șoferului se răcește în urma represiunii guvernamentale asupra termenilor de marketing care folosesc „inteligent” sau „autonom” pentru a descrie tehnologia lor, după un accident fatal în care a fost implicat un sedan Xiaomi, SU7.

Mașina electrică a luat foc după ce a lovit un stâlp de ciment, la câteva secunde după ce șoferul a încercat să preia controlul din sistemul de conducere asistată al mașinii.