• DGPCI arată că, în 2024, au fost înmatriculate 175 de mașini de lux în RO, peste 30 au un preț între 250.000 și 1.700.000 €.
  • Euromonitor International, vânzările de bunuri de lux au crescut cu 9% față de anul precedent, atingând o valoare de 11,4 miliarde de lei.
  • Vânzările de bunuri de lux în Europa au crescut cu 4% în 2024.​
  • România a înregistrat o creștere de 120% în perioada 2019–2023.​
  • Piața românească nu și-a atins încă potențialul maxim.

Europenii încep să strângă cureaua când vine vorba de achizițiile de lux, dar românii nu se lasă mai prejos. Vânzările din segmentul luxury au crescut cu 120% în țara noastră, dar brandurile de lux se lovesc de o barieră majoră: lipsa spațiilor comerciale premium. În timp ce retailerii caută soluții, unele clădiri istorice din România sunt transformate în destinații high-end pentru a atrage numele mari.

Eduard Uzunov, președinte Regatta: „Se prefigurează acum Calea Victoriei și zona Ateneului Român. Calea Victoriei are 2.700 de metri, deci 2,7 km. Este împânzită cu castele, palate, biserici minunate, cu Ateneul Român, Palatul Regal, Biblioteca Central Universitară. Calea Victoriei a devenit o obsesie pentru retailerii de haine și nu numai, pentru cei care vând tot felul de lucruri, mai ales de când Louis Vuitton s-a mutat la Intercontinental. Avem o cerere incredibilă pentru că acum se formează piața de lux din România, se aduc francize”.

Recomandări

RUSIA ÎNCALCĂ ARMISTIȚIUL
SUA ȘI-A PIERDUT ALIATUL
VREA RUSIA PACE?
CHAT WITH „BIBLE CHAT”
LUPTA PENTRU IRAN
TRUMP FACE LEGEA

Citește și