- Decizia Volvo este influențată de o încetinire globală a cererii pentru vehicule electrice, în special în Europa.
- Compania își propune ca până în 2030, între 90% și 100% din vânzările sale să fie mașini electrice sau hibride plug-in.
- Aproximativ 10% din vânzări vor fi cele de vehicule convenționale.
Compania auto Volvo a anunțat că a renunțat la obiectivul său de a produce numai mașini complet electrice până în 2030, afirmând că acum se așteaptă să vândă și vehicule hibride, scrie BBC.
Advertisment
Constructorul auto a dat vina pe schimbarea condițiilor de piață pentru decizia sa de a renunța la un obiectiv pe care îl anunțase în urmă cu doar trei ani.
Această decizie vine în contextul în care industria se confruntă cu o încetinire a cererii de vehicule electrice (EV) pe unele piețe importante și cu incertitudini cauzate de impunerea de tarife comerciale pentru vehiculele electrice fabricate în China.
Recomandări
Volvo, care și-a etalat în mod tradițional acreditările de mediu, se alătură altor producători auto importanți, General Motors și Ford, care au renunțat, de asemenea, la ambițiile lor privind vehiculele electrice.
În prezent, Volvo se așteaptă ca, până în 2030, cel puțin 90% din producția sa să fie compusă din automobile electrice și hibride plug-in. Compania suedeză ar putea, de asemenea, să vândă un număr mic de așa-numitele mild hybride, care sunt vehicule mai convenționale cu asistență electrică limitată.
„Suntem hotărâți să credem că viitorul nostru este electric”, a declarat Jim Rowan, director executiv al Volvo, într-o declarație.
O încetinire a cererii de vehicule electrice a fost resimțită în special în Europa, în parte din cauza încetării subvențiilor pentru achiziții în țări precum Germania. Înmatriculările de vehicule electrice în Uniunea Europeană au scăzut cu aproape 11% în iulie, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.
Săptămâna trecută, Canada a anunțat că impune un tarif de 100% asupra importurilor de vehicule electrice fabricate în China, după anunțuri similare din partea SUA și UE. Țările occidentale au acuzat China că subvenționează industria sa de vehicule electrice, oferind producătorilor săi de automobile un avantaj neloial. China a respins aceste acuzații și a criticat tarifele ca fiind „discriminatorii”.
Ford și-a redus, de asemenea, ambițiile privind vehiculele electrice. Chiar luna trecută, gigantul auto american a anunțat că renunță la planurile pentru un vehicul utilitar sport (SUV) mare, pe trei rânduri, complet electric și că amână lansarea următoarei sale camionete electrice.
Rivalul său General Motors și-a redus, de asemenea, obiectivele de producție de vehicule electrice în ultimul an.
Citește și
- OMS: Nu există vreo legătură între telefon și riscul de cancer. Ce au descoperit cercetătorii
- Ciolacu anunță încă 7.800 de posturi în învățământ. Ieri, Premierul promitea că nu vor mai fi angajări la stat
- Două Cybertruck-uri din New Jersey gătesc pizza din mers. Cum a fost îmbinată tehnologia cu gastronomia
Partenerii noștri