- YouTuber-ul MrBeast a scris un ghid intern despre cum să ai succes în compania sa.
- Documentul, pe care Business Insider l-a verificat, detaliază filozofia de afaceri a celebrului youtuber.
- Foști angajați au spus că documentul analizează aspecte ale experienței de lucru la MrBeast, cu unele omisiuni notabile.
La doar 26 de ani, MrBeast este cel mai popular creator de conținut din lume, are sute de milioane de abonați pe YouTube și o avere pe măsură.
Într-un document intern „scurs” care a început să circule pe rețelele sociale, intitulat „Cum să ai succes în Producția MrBeast”, creatorul în vârstă de 26 de ani, al cărui nume real este Jimmy Donaldson, și-a expus filozofia de afaceri și a oferit sfaturi despre cum să te descurci bine în compania sa și ca YouTuber.
În ghidul de 36 de pagini, pe care Business Insider l-a verificat cu doi foști angajați, MrBeast a inclus sfaturi despre angajare, cele mai bune modalități de a crea conținut în imperiul său video și recomandări despre cum să fii un angajat eficient și să-ți construiești o carieră pe termen lung acolo.
De asemenea, a inclus și câteva reflecții personale. Business Insider nu a putut confirma data la care a fost scris documentul, iar un purtător de cuvânt al lui MrBeast a refuzat să comenteze.
În ghidul său, MrBeast a subliniat în mod repetat că este în căutare de angajați care sunt „obsedați” de munca lor, gata să-și asume pe deplin proiectele (și greșelile atunci când acestea apar inevitabil) și care sunt pregătiți să fie creativi pentru a economisi bani și a duce lucrurile la bun sfârșit.
Donaldson a scris în document că una dintre „armele secrete” ale afacerii sale este că „nu suntem blocați în niciun mod vechi de gândire și poți literalmente transforma orice în conținut”.
Scopul documentului, scrie Donaldson, este să-i ajute pe noii angajați trucurile YouTube-ului pe care el și primii săi angajați le-au stăpânit prin multe încercări și erori. Totodată, MrBeast a avertizat oamenii să nu ia documentul „cuvânt cu cuvânt”.
„Ceea ce facem este complex și se schimbă în funcție de situație”, a explicat el.
„Trebuie să-ți repeți asta în capul tău de trei ori: Voi interpreta tot ce citesc cu puțin scepticism”, a mai adăugat el.
De când a început să circule în online, documentul a fost discutat pe larg în comunitatea creatorilor de conținut și în Silicon Valley.
Interesul pentru secretele de afaceri ale MrBeast nu este surprinzător. El este cel mai important creator de pe YouTube, cu aproximativ 317 milioane de abonați (deși acest număr este în continuă creștere). A avut un impact masiv asupra orașului său natal, Greenville, Carolina de Nord, unde își conduce operațiunile, inclusiv mai multe canale YouTube și afaceri, de la merchandise până la compania sa de gustări Feastables.
La începutul acestui an, s-a dezvăluit în documente judecătorești că Donaldson își propunea să câștige 700 de milioane de dolari venituri în 2024 din canalele sale YouTube, sponsorizări, licențe și sindicalizare de conținut, și merchandise.
Cu toate acestea, lucrurile nu au mers întotdeauna ca pe roate în afacerile sale. Recent, Donaldson s-a confruntat cu reacții negative în urma mai multor controverse, inclusiv rapoarte privind condițiile de lucru din timpul filmărilor pentru emisiunile sale de pe Amazon.
Documentul intern: 4 puncte cheie
Iată patru dintre principalele puncte pe care MrBeast le-a subliniat în document:
1. Fii obsedat de YouTube
În primul rând, Donaldson a spus că este important să fii obsedat de crearea de conținut pentru YouTube dacă vrei să ai succes.
„Uită-te pe YouTube, nu pe Netflix și Hulu. Acesta nu este Hollywood și nu vreau să fie Hollywood”, a scris MrBeast.
„Dacă această propoziție te deranjează, atunci probabil ești la locul de muncă greșit”.
2. Fă greșeli și repară-le
A face greșeli în companie este perfect în regulă – chiar de așteptat – dar trebuie să le recunoști imediat și să înveți rapid. „Spune aspectele negative” cu voce tare, astfel încât să nu existe surprize când apar vești proaste.
„Nu am concediat niciodată pe cineva pe loc pentru că a greșit, nu trebuie să-ți fie frică„, a scris el. „Asumă-ți lucrurile pentru a putea vedea cum să le reparăm și apoi să mergem mai departe”.
3. Asumă-ți responsabilitatea
Angajații trebuie să-și asume singuri responsabilitatea pentru îndeplinirea sarcinilor în general. Evită „blocajele corporative” cu orice preț.
„Asumă-ți responsabilitatea și nu da proiectului tău șansa de a eșua”, a scris el.
„Să dai sarcina ta altcuiva și apoi să dispari din peisaj până când e gata, dă dovadă de lene și lasă loc de eroare și vreau să ai o mentalitate „că nici Dumnezeu însuși nu te-ar putea opri să faci acest video la timp”, explică MrBeast.
4. Învață să economisești
Găsește modalități creative de a economisi bani și folosește consultanți externi pentru a economisi timp (deși fii sceptic față de furnizorii terți).
„Fiecare dolar pe care îl economisim îmi permite să vă ofer mai multă stabilitate și să angajez mai mulți oameni pentru a vă ușura viața”, a scris Donaldson.
„În fiecare sarcină care ți se atribuie, întreabă-te mereu mai întâi dacă poți găsi un consultant care să te ajute”.
Dar, când ai de-a face cu persoane din afara companiei MrBeast, „nu lua niciodată un Nu la valoarea nominală”, a scris el.
„Practic, ceea ce încerc să transmit este ceea ce numim „treci peste nu”. Nu te opri doar pentru că o persoană ți-a spus nu, oprește-te doar atunci când toate opțiunile posibile sunt epuizate”.
Există mult mai multe în document, pe care l-am publicat mai jos, dar aceste puncte evidențiate surprind unele dintre principalele teme pe care Donaldson le atinge în mod repetat.
Cei mai buni angajați sunt „obsedați, învață din greșeli, sunt receptivi la îndrumare, sunt inteligenți, nu găsesc scuze, cred în YouTube, văd valoarea acestei companii și sunt cei mai buni din lume la locul lor de muncă”, a scris el.
A pus MrBeast în practică ceea ce predică?
În ce măsură sunt aceste principii de afaceri puse efectiv în practică de angajații care lucrează la compania lui MrBeast?
„Destul de mult”, au declarat pentru Business Insider trei foști angajați ai MrBeast. Li s-a acordat anonimitate deoarece nu erau autorizați să vorbească public despre timpul petrecut la companie.
Un fost angajat a spus că ideile din document „erau răspândite” și erau adesea spuse cuvânt cu cuvânt în echipa lui MrBeast.
Cu toate acestea, idealurile corporative în scris nu sunt întotdeauna ușor de pus în practică.
Un al doilea fost angajat a spus că mai multe puncte din document difereau de experiența lor de lucru acolo. De exemplu, această persoană a spus că a simțit că o secțiune de la paginile 35 și 36 care descria un anumit proces de evaluare pentru promovare nu era cu adevărat aplicată.
Un al treilea fost angajat a declarat pentru Business Insider că, în ciuda aversiunii lui MrBeast față de blocajele corporative, Donaldson însuși era adesea un blocaj în îndeplinirea sarcinilor, în mare parte pentru că își schimba părerea într-o clipă.