• „Dacă în anii ʼ90, procesul de recrutare era ceva exotic, piaţa s-a mai deschis după 2000″.
  • „Acum 20-30 de ani multinaţionalele recrutau români pentru a-i pune în poziţii executive”.
  • Companiile româneşti chiar plătesc mai mult decât multinaţionalele pentru recrutarea unui executiv.

Companiile româneşti au început să se bată parte în parte cu multinaţionalele pentru recrutarea de creiere româneşti, arată o analiză ZF. Dacă în anii ʼ90 procesul de recrutare era ceva exotic pentru că românii nu erau obişnuiţi cu aşa ceva, piaţa s-a mai deschis după 2000, atunci când economia a fost asaltată de investitorii străini, care au primit undă verde de a intra în România, odată ce am intrat în NATO şi Uniunea Europeană.

Între timp, şi executivii români au căpătat o mare experienţă, privesc procesele de recrutare ca fiind ceva normal în business şi nu mai închid telefonul atunci când sună un head-hunter. Companiile româneşti au crescut, iar unele dintre ele au ajuns la un nivel al businessului care să le permită să intre în procesele de recrutare pentru a găsi candidaţi de top, care să ducă businessul mai departe într-un mod mai structurat, mai birocratic, aşa cum operează multinaţionalele.

„Companiile românești, ca să atragă executiv de la multinaționale sau executiv român care a trecut pe la multinaționale și a avut poziții fie în România, fie în piața regională, fie la nivel mondial, oferă mai mult decât oferă multinaționalele. Este ceva normal pentru că un executiv român nu lasă o multinațională pe același salariu sau pachet de beneficii să se ducă în altă parte, unde riscul este mai mare. Este bine că firmele mari încep și ele să adopte procedurile externe și să aibă organigrame de tip occidental”, a explicat Cristian Hostiuc, director editorial Ziarul Financiar.

Recomandări

ȘTII DE VREME?
CAFENEA FĂRĂ PERSONAL
NU-ȚI COMPARA COPILUL!
MAI MERGI LA TEATRU?
TRIUMP MERGE LA LUPTE
RECORD LA NETFLIX

Citește și