De la second-hand la vintage. Cum modelează sustenabilitatea comportamentul de cumpărare al Generației Z

Generația Z, cunoscută pentru interesul crescut față de sustenabilitate, își orientează tot mai des atenția către electronice și produse de lux pre-owned.

Un studiu realizat de First Insight arată că 62% dintre aceștia preferă brandurile sustenabile, iar accesibilitatea este un factor cheie în deciziile de achiziție.

Tinerii achiziționează produse precum bijuterii sau genți de lux pre-owned pentru că acestea reprezintă o investiție sigură datorită valorii de revânzare crescute.

Cum influențează sustenabilitatea comportamentul de cumpărare al Gen Z?

„Spre finalul anilor 90, generația Z apare, definită ca atare, iar generația aceasta se naște odată cu apariția termenului de sustenabilitate folosit de către guverne în mod constant. 

Când tu crești de copil, adolescent, spunându-ți-se că trebuie să fii atent la resursele naturale, că trebuie să fii atent la modul în care aceste produse pe care tu le cumperi sunt realizate, să nu fie făcute cu muncă în spatele căreia se află sclavie, devii conștient de un subiect despre care părinții tăi nu erau conștienți pentru că nu se discuta. Conștiința aceasta nu apare din neant.

Și atunci, ăsta este motivul principal pentru care generația Z este atentă la ceea ce numim noi cu termenul acesta global de sustenabilitate. Sustenabilitate însemnând capacitate de a produce economic, sustenabilitate socială și sustenabilitate ce ține de environment, de mediul natural. 

Evident că intră în tot această ecuație și prețul produselor, pentru că am trecut prin două crize economice grele, 2008 și pandemia, nu ne-am revenit pe deplin. Acum avem vreo 3-4 puncte fierbinți pe glob, Ucraina, Orientul Mijlociu, avem tensiuni în China cu Taivan. Toate acestea ne afectează și din punct de vedere economic și e foarte important să fii atent la resursele pe care le aloci, fie pentru un telefon, fie pentru o haină. 

Deci e un cumul de factori care explică de ce generația Z este mult mai sustenabilă decât generația anterioară ei”, a declarat Romulus Oprică, sociolog, pentru Aleph News.

Cum de s-a schimbat această percepție față de articolele preowned, second hand?

„Explicația este relativ simplă. Generația Z este conștientă că nu trebuie să consume resurse degeaba. Apar aceste magazine de bunuri preowned, ei le numesc vintage. E foarte important termenul. Cumperi ceva vintage. Este comunicat ca atare, este marketată ideea de a fi sustenabil și de a fi vintage. 

Acum 20 de ani, 30 de ani au apărut în România magazinele second hand unde mergeau și cumpărau mai ales persoanele care aveau un venit redus. Azi este cool să cumperi lucruri vintage, pentru că și aceste magazine au devenit mai prietenoase, își selectează cu mai multă atenție marfa. Nu orice lucru este vintage. 

Vedeți că, până la urmă, sunt vintage produsele care au în spate un brand, au în spate o poveste. Și explicația sau modul în care noi ne explicăm nouă de ce cumpărăm de la magazine vintage este că în felul acesta susținem resursele planetei”, a declarat Romulus Oprică, sociolog, pentru Aleph News.

Exit mobile version