• Molli învaţă la un centru cu nevoi speciale din Pennsylvania
  • Trecerea de la orele în format fizic la cele online a fost o schimbare mare
  • Mama sa a încercat să o înveţe cu o rutină, pentru a îi fi mai uşor

Molli are 15 ani şi suferă de sindromul Down. Învaţă la un centru pentru copii cu nevoi speciale, din Pennsylvania. Trecerea de la şcoala fizică la cea online a fost un pas mare. Mama sa a ajutat-o să se adapteze, i-a amenajat propria sa cameră de lucru. Un birou, o tablă de scris şi un calendar ar trebui să o obişnuiască pe Molli cu rutina.

La centrul din Pennsylvania, şcoala începe pe 31 august, în regim hibrid – jumătate dintre elevi vor face cursuri online, jumătate fizic. Mama sa a decis ca Molli să mai stea acasă, din prudenţă. O va trimite la şcoală când lucrurile se vor îmbunătăţi.

Kellie Gregorzek, mama lui Molli: „Să o conving să interacţioneze a fost o tranziţie foarte mare pentru ea, fiindcă nu înţelegea de ce nu poate merge, fizic, la şcoală, pentru a interacţiona cu ceilalţi copii şi cu profesorii. Când schimbi lucrurile pentru ei, e foarte greu să îi readuci în rutină“.

Recomandări

NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
UK: FETELE ÎNTREC BĂIEȚII LA FUMAT
MORIȘCA DE PE MOULIN ROUGE A CĂZUT
ACȚIUNILE META SE SCUFUNDĂ
RUSIA SPUNE NU REZOLUȚIEI

Uite un dialog cu Molli, elev care suferă de sindromul Down:

Mama: Te face să te simţi ca şi cum ai fi la şcoală, în propriul tău birou?

MOLLI: Da.

Mama: Îţi place?

MOLLI: Da.

Profesorii încearcă să le capteze cât mai mult atenţia, din spatele ecranului. Iată ce mărturisește Noreen Cosgrove, profesoara lui Molli: „Cheia e să le captezi atenţia. Dacă nu îi poţi ţine ocupaţi, nu vor învăţa. Aşa că vin cu diferite moduri de a îi atrage către activităţile pe care le fac online cu ei“.