Marina Manea (ISMB): Suntem într-un permanent teren de luptă profesori-părinți-elevi

  • Marina Manea: ,,Apelul nostru permanent este că familiile, profesorii, elevii trebuie să fie o echipă în acest timp”
  • Marina Manea, despre partea plină a paharului în pandemie: ,,Nu puteam vorbi anterior despre existența săpunului și a hârtiei igienice în toate unitățile de învățământ”
  • Marina Manea, despre provocările pandemiei: ,,Am învățat că trebuie să avem aceste minime competențe de utilizare a computerului și a tot ceea ce implică o lecție online”

Marina Manea, inspector școlar general adjunct, invitată luni seară în emisiunea ,,Ochii pe mine!”, cu Vlad Craioveanu – în ziua revenirii elevilor la școală, după patru luni de învățământ online – îți spune care este, în prezent, situația din școlile bucureștene.

Cum este privită reîntoarcerea la școală de către copii, părinți și profesori? Ce urmează după începerea școlilor și care este soluția unei școli pe bune? Sunt întrebări la care a răspuns Marina Manea, la Aleph News.

Marina Manea, bilanțul revenirii la școală

,,Vorbim despre 418 unități de învățământ de stat și 232 de unități de învățământ private. (…) În București, vorbim despre 9 unități de învățământ care funcționează în sitemul online din diferite motive. Fie că au probleme cu energia electrică, fie cu energia termică, fie sunt relocate și condițiile sunt improprii. Așadar, tot felul de situații care au împiedicat unitățile de învățămâmânt să funcționeze în același scenarii ca celelalte.”

Marina Manea, despre testele antigen așteptate în școli

,,Testele antigen au ajuns sunt deja în școli și încep să fie repartizate în unitățile de învățământ. Pentru numărul de elevi pe care acea unitate de învățământ îl conține, dar și pentru tot personalul de învățământ.”

Marina Manea, apelul către părinți, elevi profesori

„Apelul nostru permanent este că familiile, profesorii, elevii trebuie să fie o echipă în acest timp și trebuie să înțelegem că trebuie să respectăm aceste reguli, de la purtarea măștii, spălat pe mâini, dezinfectat. Apelul este la seriozitate și responsabilitate!”

Marina Manea, despre cum pandemia a reinventat apa și săpunul

,,O nouă chestiune care cel puțin pe noi, cei care lucram în educație, ne durea foarte tare înainte de pandemie. Nu puteam vorbi anterior despre existența săpunului și a hârtiei igienice în toate unitățile de învățământ, nici măcar atunci când vorbeam despre municipiul București. Ei, iată că pandemia a scos la iveală acest neajuns extraordinar. La momentul acesta, vă garantez însă că nu există unitate de învățământ care să nu fie dotată cu aceste materiale igienică-sanitare necesare contextului actual. Vă garantez și că nu avem situații de unități de învățământ în care nu există apă caldă.”

Revenirea la școală a elevilor, obligatorie sau la alegere?

Nu putem vorbi despre asta atâta vreme cât Ordinul Comun prevede în mod clar: noi, Bucureștiul suntem în scenariul galben. Acest scenario implică prezența la școală a preșcolarilor, a elevilor din ciclul primar și elevii din anii terminali: clasele a-VIII-a și a XII-a, acolo unde este cea mai mare nevoie a lor de a se regăsi în spațiul școlii, de a interacționa între ei, de a interacționa cu profesorii și de a pune la punct tot cee ace au nevoie pentru a promova examenele naționale. (…) Este imperios necesar să fie acolo prezenți, în situația în care nu intervin alte situații excepționale care ar modifica această stare a lucrurilor.”

Marina Manea: „Să fim o echipă, să încercăm să depășim această perioadă!”

„Sunt părinte și cred că principalul mesaj care trebuie transmis în această perioadă este să fim o echipă, să încercăm să lăsăm deoparte modul în care gândim, ne raportăm poate la școală, la educație, deși cumva ar trebui să fie comun. Să fim o echipă, să încercăm să depășim această perioadă, cred că de efortul fiecaruia dintre noi depinde intrarea într-o normalitate, atât de dorită și de sperată. Și să ne oferim creditul necesar unii celorlalți pentru a depăși această perioadă încercată pentru toată lumea.”

Marina Manea, despre continuarea digitalizării

„În mod categoric, această experiență a digitalizării va continua. Cred că revenirea noastră în sala de clasă, învățarea față în față nu vor elimina în totalitate experiența digitalizării care trebuie din ce în ce mai accentuată.”

Să ne oferim creditul necesar! Pentru că suntem într-un permanent teren de luptă profesori-părinți-elevi și pare că tocmai această luptă continuă ne împiedică să vedem obiectul nostru comun: binele copilul nostru!”

Marina Manea, despre controalele în școli

„La momentul discuției noastre (n.r- luni, 8 februarie 2021), este în desfășurare o inspecție tematică prin care verificăm exact modul în care este organizer procesul instructive-educativ în contextul pandemei. (…) Eu nu spun că facem lucrurile perfect, nu cred că va putea cineva să le facă vreodată munțumitor pentru toată lumea, dar încercăm.”

Marina Manea, despre provocările din pandemie la nivel de inspectorat: „Competențele digitale de bază!”

,,Cred că principala provocare la care profesorul a fost supus a fost aceea a dobândirii acestor competențe de bază. Noi discutăm la acest moment despre niște competențe de bază digitale.Timpul ne va face să mergem către niște competențe avansate. Pentru că raportarea noastră la generațiile actuale implică în mod necesar obținerea acestor competențe avansate digitale. Asta am învățat că trebuie să avem aceste minime competențe de utilizare a computerului și a tot ceea ce implică o lecție online și pe mai departe eforturile noastre trebuie să meragă în aceeași direcție.”