• Trei din fiecare sută de euro generați în Sevilia provin din activitatea Târgului de aprilie, ceea ce înseamnă, cu alte cuvinte, 3 la sută din PIB.
  • Din punct de vedere economic, este cea mai profitabilă săptămână din an pentru sudul Spaniei, dublând impactul Paștelui, care este de 415 milioane de euro.
  • Datele sunt preluate din studiul realizat de cercetătorii de la Universitatea din Sevilla în 2009 și sunt actualizate în fiecare an în funcție de evoluția IPC.

Trei din fiecare sută de euro generați în Sevilia provin din activitatea Târgului de aprilie, ceea ce înseamnă, cu alte cuvinte, 3 la sută din PIB, scrie ABC Sevilla.

Din punct de vedere economic, este cea mai profitabilă săptămână din an pentru sudul Spaniei, dublând impactul Paștelui, care este de 415 milioane de euro.

Datele sunt preluate din studiul realizat de cercetătorii de la Universitatea din Sevilla în 2009 și sunt actualizate în fiecare an în funcție de evoluția IPC și ținând cont, de asemenea, de indicatorii de bunăstare și de calendarul extins, care din 2017 are o zi în plus față de formatul tradițional, desfășurându-se de sâmbătă până sâmbătă.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Impactul economic al fiecărei zile suplimentare a târgului este de nu mai puțin de 183 de milioane de euro, defalcat după cum urmează: 90 de milioane de euro de impact direct în sine; 5,6 milioane de euro de operațiuni obișnuite; alte 25,4 milioane de euro de cheltuieli directe ale vizitatorilor și 62,5 milioane de euro de alte cheltuieli și costuri.

Originea Târgului de Aprilie

Târgul de Aprilie este una dintre cele mai mari sărbători din Sevilla, dar originile sale datează din secolul al XIX-lea, când era un târg de animale.

Târgul din Sevilla, cunoscut sub numele popular de Feria de Abril (Târgul de Aprilie), este unul dintre marile evenimente ale acestui oraș andaluz, alături de Săptămâna Patimilor.

Timp de o săptămână, sute de mii de persoane din întreaga Spanie și din străinătate se alătură sevillenilor pentru a se bucura de o sărbătoare care a devenit un simbol al culturii și tradiției lor datorită costumelor tradiționale, gastronomiei, spectacolelor, muzicii și dansului și atmosferei de sărbătoare. Cu mai mult de un secol în spate, acest târg a evoluat și s-a adaptat la noile vremuri pentru a deveni ceea ce este astăzi, dar cum a început totul?

În 1847 a avut loc primul Târg de Aprilie

Istoria festivalului modern Târgul de Aprilie, pe care îl înțelegem ca fiind precedentul direct al celui actual, a început în 1846. De la Războiul de Independență (1808-1814), Sevilla a traversat o perioadă economică nefastă din care, chiar și cu anumite îmbunătățiri, nu părea să iasă complet. La 29 octombrie 1842, un uragan a provocat pagube serioase în oraș, agravând și mai mult situația, iar în acel moment consilierii José María Ibarra și Narciso Bonaplata, un basc și un catalan care se stabiliseră în Andaluzia, au decis să reînvie târgul tradițional de animale pentru a reactiva comerțul și economia orașului.

Propunerea inițială prezentată autorităților urmărea să reînvie tradiția târgurilor de animale, unul în aprilie și celălalt în septembrie, pe care orașul le-a înființat în 1254 cu autorizația regelui Alfonso al X-lea cel Înțelept și care s-au pierdut de-a lungul secolelor. Pentru a o realiza, a fost necesar să se obțină acordul reginei Isabell a II-a care, pentru a controla costurile implicate, a fost rugată să organizeze un târg anual doar în aprilie, lăsând cererea pentru târgul din septembrie pentru o dată ulterioară. Regina a acceptat propunerea, iar primul târg din Sevilla din epoca modernă a avut loc pe 18, 19 și 20 aprilie 1847.

Această primă sărbătoare a avut loc în Prado de San Sebastián și a avut 19 standuri și aproximativ 25.000 de persoane. Scopul principal al târgului era vânzarea de animale, dar evenimentul s-a distanțat rapid de concepția sa economică și a devenit o sărbătoare populară. Atât de mult încât, în cel de-al doilea an, crescătorii de animale au prezentat o scrisoare autorităților în care le cereau să sporească prezența forțelor de ordine, deoarece „sevillanii, cu cântecele și dansurile lor, îngreunau desfășurarea afacerilor„. Dar trecerea anilor și clamarea populară au făcut ca Târgul de Aprilie să înceteze să mai fie un eveniment comercial și să devină o sărbătoare cu drepturi depline, care s-a desfășurat fără întrerupere până în prezent, cu excepția anilor războiului civil.

Cele mai distinctive elemente ale sale sunt „casetas”, incinte acoperite care erau inițial locuri protejate de soare pentru ca cei care vindeau animale să facă afaceri și care au devenit acum inima târgului, prezența aproape constantă a muzicii flamenco și a grupurilor care dansează sevillanas pe stradă, gastronomia tipic andaluză (care include șuncă și vinuri de Jerez) și folosirea costumelor tradiționale de țară pentru bărbați și a costumelor flamenco pentru femei. De asemenea, dimineața au loc parade de cai și trăsuri decorate, iar după-amiaza au loc lupte cu tauri în Plaza de la Maestranza.

În 1973, afluxul de vizitatori a făcut necesară mutarea locației târgului de la Prado de San Sebastián într-un spațiu mai mare, pregătit ad-hoc pentru această sărbătoare. Situl are o suprafață de 1.200.000 de metri pătrați, împărțită în Strada Infernului – Calle del Infierno (unde sunt concentrate atracțiile și distracțiile), Real de la Feria (împărțită în cincisprezece străzi, toate denumite după numele toreadorilor) și parcările.

Feria de Abril începe cu aprinderea porții, o structură impresionantă care este reînnoită anual și iluminată cu mii de beculețe, și se încheie cu un foc de artificii fulminant.