Black Friday nu a avut reduceri la amenzi. Încă 16 operatori economici taxați de ANPC

Câți bani au cheltuit americanii de Black Friday în comparație cu noi. Cele mai cumpărate produse Profimedia
  • Cei 16 operatori economici au primit amenzi contravenţionale în valoare totală de 154.000 lei, ANPC emiţând şi 17 propuneri de dispunere a măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte .
  • ANPC a anunţat anterior, în perioada evenimentului de cumpărături Black Friday, că a controlat şi amendat 11 site-uri cu promoţii speciale.

Cei 16 operatori economici au primit amenzi contravenţionale în valoare totală de 154.000 lei, ANPC emiţând şi 17 propuneri de dispunere a măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte .

Încă 18 operatori economici, care administrau site-uri şi magazine cu vânzare directă şi care au anunţat reduceri speciale au fost controlaţi de Comandamentul Special Black Friday, înfiinţat în acest an de ANPC. La 16 dintre aceştia au fost constatate nereguli, anunţă instituţia. 

Operatorii economici sancţionaţi, au fost:

Flanco Retail SA, Galaţi, Altex Romania SRL, Galaţi, Staer International SA, Galaţi (site şi magazin), Dan Capitan SRL, Galaţi – www.bambooda.ro, Bibilel SRL, Galaţi – www.bibilel.ro, Quasar Comex SRL, Focşani – www.maxxonline.ro, Romferm SRL, Focşani – www.romferm.ro, Optical Investment Group SA, Piatra Neamţ, Pet Product SRL, Piatra Neamţ, Flanco Retail SA, Tg Neamţ, Jysk Romania SA, Roman, Jysk Romania SA, Piatra Neamţ, DM Drogerie Markt SRL, Roman, Robest Com SRL, Piatra Neamţ, Studio Moderna SRL, Piatra Neamţ, Ado Capricia SRL, Piatra Neamt – www.capricia.ro, BNP Paribas Personal Finance SA Paris, Sucursala Bucureşti (din incinta magazinului Dedeman Bacău).

Comisarii ANPC au constatat următoarele abateri:

  1. Nu există informaţii care să indice în mod clar şi neechivoc data la care încetează oferta şi faptul că aceasta se referă a stocul disponibil.
  2. Preţul de referinţă afişat pe site nu era cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al preţului redus creându-se premisa existenţei unui avantaj specific preţului, consumatorii fiind determinaţi să ia o decizie de tranzacţionare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea.
  3. Publicarea unor caracteristici nereale ale produselor oferite spre comercializare pe site, practici comerciale înşelătoare.
  4. Neconformitatea între informaţiile afişate la diferite pagini ale aceluiaşi site.
  5. Afişarea sintagmei „super calitate la super preţ ”, fără a avea posibilitatea verificării avantajului specific al preţului sau al calităţii produselor.
  6. Banca prezintă comisionul la plata către comercianţi 0 lei, ca un avantaj, în cadrul ofertei promovate de black friday, în condiţiile în care toţi utilizatorii de card, indiferent de emitent, beneficiază de această reglementare.

ANPC a anunţat anterior, în perioada evenimentului de cumpărături Black Friday, că a controlat şi amendat 11 site-uri cu promoţii speciale.