Blue Air a rambursat doar 30% din suma biletelor anulate din cauza restricțiilor. Care e situația altor companii de zbor

  • Blue Air mai are de rambursat 70% din suma biletelor anulate
  • Întârzieri ale plăților au existat și în cazul biletelor cumpărate de la Tarom
  • Wizz Air spune că clienții își vor primi banii pe bilete în maxim 30 de zile

Dacă ai bilet de avion la o cursă anulată, mai bine reprogramezi călătoria sau accepți voucherul dat de linia aeriană. N-o să îți vezi prea repede banii înapoi.

Tarom a avut întârzieri mari la rambursare. Iar Blue Air mai are de înapoiat 70% din încasările de la cursele anulate din cauza restricțiilor aduse de coronavirus. Și a ajuns la fundul sacului. A terminat deja cele 300 de milioane de lei, adică împrumutul garantat de stat.

Taxele și cheltuielile interne au consumat toți banii. Blue Air va restitui celelalte bilete pe măsură ce va avea încasări.

Oana Petrescu, CEO Blue Air: „Noi cuantificasem ajutorul acesta, creditul garantat de stat la un nivel care să ne asigure și rambursarea tuturor acestor bani, din păcate date fiind condiționalitățile acestea ulterioare de achitare a tuturor datoriilor către ANAF, deși erau reeșalonate, eram deja într-un acord de reeșalonare a datoriilor către aeroporturile românești, autoritățile ne-au dus la situația în care nu am mai avut practic aceste sume. Noi am avut în perioada de suspendare a zborurilor, am acumulat un deficit de cash față de cashul pe care îl preconizam de peste 100 de milioane de euro.“

Șansa transporturilor aeriene de a reveni la normal, adică la trafic și profit, este vaccinul anti-COVID-19. Oana Petrescu, CEO Blue Air: „Așteptăm vaccinul. E clar că va da încredere pentru călători, va pune businessul în mișcare. Lumea va putea din nou să își reia munca. Și odată ce își reiau munca, își reiau viața, bineințeles și dorința de a călători și nevoia de a călători.“

Wizz Air: „Termenul în care se efectuează rambursarea banilor este de 30 de zile. Încercăm chiar să transferăm banii mai devreme. 99% din rambursările justificate au fost transmise clienților. Există unele cazuri punctuale în care, din anumite motive rare, transferul durează mai mult și deseori are nevoie de intervenție manuală.“