Cum păcălesc proprietarii români platforma Booking pentru a scăpa de comision. Întâmplarea unei cliente

  • Platforma Booking e disponibilă în 43 de limbi.
  • Platforma Booking oferă peste 28 de milioane de unități de cazare.
  • Proprietarii de apartamente fac artificii pentru a scăpa de comision.
  • Anul trecut, Rebeca și-a rezervat o vacanță de 3 nopți în Brașov.

Românii au găsit modalitatea să păcălească și platforma Booking. Proprietarii de apartamente se folosesc de Booking pentru a atrage clienți, apoi se înțeleg cu clienții și nu mai plătesc comision pentru rezervări.

Platforma Booking e una dintre cele mai mari companii de turism digital din lume, dar românii au reușit să o păcălească. În momentul în care vrei să îți rezervi pe Booking în România – o vilă sau un apartament la mare sau la munte – ai, de cele mai multe ori, opțiunea să nu plătești pe loc, ci până la o dată scadentă aleasă de proprietar.

Când ajungi față în față cu proprietarul, acesta îți spune să anulezi rezervarea la Booking și să îi plătești direct lui prin Revolut sau transfer bancar. Booking îl întreabă online pe proprietar dacă acceptă anularea de ultim moment, iar acesta, în înțelegerea cu clientul, este de acord. Unii proprietari te roagă să nu îi dai de gol dacă te suna Booking să verifice, ci să le spui că ți-ai anulat cazarea pentru că nu mai poți ajunge.

În felul acesta, clientul ajunge în legatură directă cu proprietarul cu ajutorul Booking, banii tăi ajung direct la proprietate și Booking nu ia nimic din comision. Pe viitor, dacă ți-a plăcut cazarea, proprietarul te sfătuiește să-l suni direct pe el, fără să mai apelezi la platforma de intermediere.

„Când am ajuns la locație, proprietarul mi-a spus, mi-a sugerat, de fapt, să-mi anulez rezervarea ca să nu mai plătesc un comision de 15%. Mi se pare că am și ajutat, pentru că nu avea foarte mulți turiști, eram în plină pandemie și am acceptat”, a spus Rebeca Pânariu, clientă.